Avatar billede kim1a Ekspert
20. maj 2014 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fletfeltværdier procent

En udløber af et tidligere svar http://www.eksperten.dk/spm/955566

Jeg har nu også nogle procentsatser - formatteret i Excel som procent (det vil sige tallet i cellen er reelt set 0,3 for 30 %). Når jeg fletter dette ønsker jeg at der står 30 %, skal jeg virkelig lave min Excelfil omkring, eller findes der en feltkode så den forstår 0,3 flettet som 30 %?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
20. maj 2014 - 17:21 #1
Du kan formattere cellen som "Procent" (højreklik, vælg formatter celler, vælg procent). Brug evt. formatpenslen til at kopiere formattering til andre celler
Avatar billede kim1a Ekspert
20. maj 2014 - 17:28 #2
Tak for hurtigt svar, men det kan være jeg ikke har udtrykt mig godt nok. Det er IKKE i Excel udfordringen ligger - det er i Word når jeg laver brevflet.

Jeg har oprettet spørgsmålet herinde, da jeg tror de fleste Excelbrugere har siddet med denne udfordring...

Altså - i Excel ingen udfordringer. Når jeg så laver brevflet kommer mit felt til at hedde 0,3 - hvor jeg gerne vil have der til at stå 30 % - procenttegnet er nemt at sætte på, det er straks værre med tallet.

Både excelark og word dokument skal læses af knap så skarpe brugere hvorfor begge dele gerne skal stå med % (og deraf er mit Excelfelt formatteret til procent og tallet er reelt 0,3)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
20. maj 2014 - 18:01 #3
Ok, jeg havde heller ikke hørt om fletning i Excel...

Du kan selv gange med 100 med et formelfelt og sætte procenttegn på:
Med feltkoder ser det sådan ud (fletnavn=dit flettefelt)
{ =100*{ MERGEFIELD fletnavn } \# "0%" }
(du kan oprette feltoder med  ctrl+F9)
Avatar billede kim1a Ekspert
21. maj 2014 - 08:18 #4
Det er super - det var netop det jeg ledte efter. Desværre dukker feltet nu op uanset om det er tomt eller ej: da 0 * tom = 0) og ikke 0* tom = tom

Du løste mit problem, så skriv et svar. At jeg så nok desværre bliver nødt til at lave om i min Excelfil er en anden sag.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
21. maj 2014 - 09:04 #5
JA, jeg er bange for at Excel laver tom om til nul, når cellen opfattes som et tal -- en væsentlig fejl i Excel generelt, efter min mening