Annonceindlæg fra Common

Netværksforening styrker vidensudveksling om IBM Power Systems

Den 24.-25. oktober afholder den IT-faglige brugergruppe Common Denmark sit årlige event med fokus på IBM Power Systems.

Medlemmer har gratis adgang til arrangementet, der byder på keynotes, to spor med et fagligt højt niveau og mulighed for at udbygge det IT-faglige netværk. Det giver nyttig inspiration til, hvordan virksomheden optimerer sin investering og bruger platformen mere effektivt.

”I koncerner med store IT-afdelinger kan du ofte finde fagligt ligesindede at sparre med. Men i mindre eller mellemstore virksomheder – som der trods alt er langt, langt flere af – er det ofte kun ganske få personer, som på stort set egen hånd udvikler løsninger og holder systemer i luften. Det giver nogle faglige udfordringer,” konstaterer Jesper Hemmet Omer, IT-chef i HT Bendix A/S og formand for den IT-faglige netværksgruppe Common Denmark.

”Her kommer IT-faglige netværksgrupper som vores ind i billedet og giver adgang til værdifuld sparring gennem kontakt til hundredvis af andre fagpersoner, hvoraf mange sidder i præcis samme situation som dig selv. Det er nok den kvalitet, medlemmerne i Common Denmark oftest fremhæver,” siger han.

To-dages event med networking og vidensudveksling i centrum

Med mere end 40 år på bagen er Common Denmark en af landets ældste IT-faglige netværksgrupper. Foreningens primære, faglige omdrejningspunkt er i dag operativsystemet IBM i og platformen IBM Power Systems, som anvendes af op mod 800 danske virksomheder.

”Så med knap 200 medlemmer har vi fat i ca. hver fjerde af dem, der bruger platformen. Men vi har også plads til flere,” konstaterer Jesper Hemmet Omer.

Common Denmark arrangerer en række seminarer på årsbasis – senest bl.a. et kodeseminar. Dertil kommer et annual event, der i år finder sted på Comwell Hotel i Køge den 24.-25. oktober. Arrangementet er gratis at deltage i for medlemmer og omfatter en række faglige spor fordelt over to dage samt middag og networking.

Samarbejde og inspiration er fint – direkte salg er ikke

”Seminarer og års-event er en god måde at møde hinanden på. Ikke mindst fordi vi er en ganske bred forsamling, der også tæller et antal ISV’er og business partners, der ikke nødvendigvis har meget at gøre direkte med hinanden til hverdag. IBM Danmark er også inde over. Af vedtægtsmæssige hensyn kan de ikke være medlemmer, men yder bistand og støtte i form af bl.a. viden og talere til vore arrangementer og seminarer,” siger Jesper Hemmet Omer.

Som netværksforening baseret på frivillig, ulønnet arbejdskraft står Common Denmark fast på et kodeks, der tilsiger diskretion omkring interne drøftelser. Ligeledes har man et princip om, at foreningen aldrig må blive et salgsforum. Hvilket navnlig er af betydning, når ISV’er og partnere også er velkomne.

”Selvfølgelig skaber Common Denmark kontakt mellem fagfolk og virksomheder, og nogle gange fører det til salg eller samarbejde. Det er helt fint. Men medlemmer må ikke bruge foreningen som decideret salgskanal. Det er og bliver neutral grund, hvor man udveksler faglige erfaringer, tips og viden om teknologien og – basalt set – lærer af hinanden,” siger Jesper Hemmet Omer.

”Meget billig efteruddannelse og virkelig gode kontakter”

Selv opfatter han medlemsskab og seminarer hos Common Denmark som en meget billig efteruddannelse og fremhæver, hvordan foreningen har skabt kontakt til mange andre Power Systems-brugere, som i vidt omfang drager nytte af hinanden til inspiration og support.

”Selv med mange års erfaring med Power Systems står jeg undertiden i situationer, hvor jeg kører fuldkommen fast i et problem. Og så er det ganske enkelt utroligt rart at kunne gribe telefonen og ringe til en fagfælle, der måske har en idé til, hvordan man kommer videre,” tilføjer Jesper Hemmet Omer.

Foreningen er en netværksgruppe, der består af kunder, ISV’er & business partnere med interesse for IBM Power Systems. Den primære funktion er at facilitere seminarer og events med emner af interesse for medlemmerne og arrangere kurser og rejser med højt fagligt indhold.

Læs mere om Common
Kontaktinfo:

Common danmark

Skovbrynet 34

6650 Brørup

http://common.dk/common/

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Staten beordrede kommunerne til at stoppe med at sende personfølsomme data ud i landet i juni: Siden er 11 nye kommuner begyndt at sende data til Holland
I slutningen af juni blev KL beordret af staten til at stoppe danske kommuners tilslutning til it-systemer, der fører data på beskæftigelsesområdet ud af landet. Det er ikke sket. Til gengæld har yderligere 11 kommuner tilsluttet sig KMD Momentum siden.
Computerworld
Windows 10's katastrofe-update: Derfor begyndte den pludseligt at slette brugernes filer
Den seneste Windows 10 opdatering kunne i værste fald slette vigtige filer. Microsoft sætter tal på hvor mange der er berørt af den katastrofale fejl.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .