Annonceindlæg fra IFS Danmark A/S

Overlad arbejdet til maskinerne og styrk lønsomheden

Sådan kan kunstig intelligens give dig flere tilfredse kunder - fra kundeservice til serviceteknikerne i marken.

Er du virksomhedsleder har du garanteret hørt en masse om AI og kunstig intelligens i 2019. ”Det skal vi have”, siger it-chefen. ”Hvad skal vi bruge det til?”, tænker du.

For at svare på det allerførst: AI bruges til maskinlæring, og med det kan din virksomhed tilbyde hurtigere service. Maskinlæring er en måde at arbejde med data på, som forbedrer effektiviteten og lønsomheden. Mange manuelle opgaver løses bedre, hvis man lader maskinerne overtage arbejdet.

De fleste virksomheder, som tilbyder service og aftersales service, kender til udfordringer med at opfylde kundernes forventninger og øge lønsomheden. Kunstig intelligens bruger data, din virksomhed allerede har, til at planlægge fremtiden bedre. Vi har stor erfaring med kunstig intelligens i IFS og anvender AI-teknologi hos flere af vores kunder. I 2020 vil vi kunne tilbyde endnu flere AI-services.

 Læs om IFS’ serviceløsninger her.

Slip kontrollen
Det kan være ubehageligt at stole på algoritmerne, men du kan tage den helt med ro. Stol på teknologien. Kunstig intelligens fungerer bedst, når man tør slippe kontrollen og lade teknologien gøre sit arbejde.

En maskinlæringsmodel, som er oplært i faktiske, historiske planlægningsdata, kan med stor nøjagtighed forudsige vedligeholds- og servicebehov eller afdække serviceteknikernes tilgængelighed. På baggrund af denne indsigt, som foregår uden menneskelig indblanding, igangsættes automatiske workflows. For eksempel kan teknikerne få en automatisk besked om, at der skal udføres ny service eller skiftes maskindele hos en kunde - før maskinen bryder sammen. For en Field Service-virksomhed vil det medføre store effektiviseringer og sikre, at serviceteknikeren er på pletten på rette tid og med de rette værktøjer.

Optimering og automatisering af gentagne processer er en anden fordel ved kunstig intelligens. Maskinerne er hurtigere til at identificere og rette fejl i gentagne workflows end mennesker. Så overlad det til maskinerne og lad dine medarbejdere fokusere energien på de mere komplekse opgaver.

Download IFS-rapporten: AI - Planning for disruption.

Kunstig intelligens i kundeservice

IFS har udviklet flere selvbetjeningsløsninger, fra virtuelle assistenter, chatbots, portaler og dynamiske FAQs til automatiseret samtale og email. I dag forventer kunder, at de kan slippe for at hænge i en telefonkø for at få fat i kundeservice. Med chatbots og værktøjer til naturlig sprogbehandling (NLP) kan dine kunder få svar på deres spørgsmål uden ventetid, og samtidig aflastes kundeservicemedarbejderne for gentagne, tidskrævende opgaver.

Det bedste af det hele er, at det er nemt at komme i gang. Servicefunktionen vil umiddelbart kunne eliminere hundredevis af manuelle handlinger. Både de kørende teknikere og kundeservicecenteret vil få en mere automatiseret hverdag, uden at det går ud over dine kunder. De vil til gengæld opleve hurtigere svartider og en mere målrettet og præcis varetagelse af deres serviceaftaler.

Automation af servicefunktioner er blot begyndelsen. Kunstig intelligens kan hjælpe din virksomhed på mange andre områder. Mere avanceret AI-teknologi er lige rundt om hjørnet. At sidde på hænderne er ikke det rigtige at gøre nu.

Her kan kunstig intelligens hjælpe:

  • Supportcenter: Understøtte kundeservicemedarbejderne med værktøjer, der giver dem en bedre indsigt i kunder og aftaler.
  • Fejlretning: Hurtigere identifikation og retning af fejl.
  • Vedligehold: Prædiktiv vedligehold som sikrer, at fejl rettes, før de skaber problemer.
  • Vagtplanlægning: Opdaterede vagtplaner i realtid som optimerer udnyttelsen af mandskabet.
  • Operativ støtte: Datastøtte til ingeniører i felten.


Af Business Developper i IFS, Fredrik Persson

Julemanden optimerer ruten med IFS Service Management-platform

Julemanden ved, at det I år er vigtigere end nogensinde at sprede glæde og give gaver. Der er ikke plads til fejl, når han skal nå at dele gaver ud.

Er du klar til at lægge arm med den cirkulære økonomi?

Køb-og-smid-væk-kulturen er på retræte.

Enkelhed er rammen om fremtidens ERP-systemer

Enkelhed er den fælles paraply for de 5 store tendenser, der kendetegner fremtidens ERP-systemer.

Her gør robotter en forskel i produktionen

Bas de Vos, Director IFS Labs: Mange af vores kunder er udfordrere i deres branche.

Brexit skærper kravene til forretningssystemerne

Mange danske virksomheder vil blive påvirket, når Brexit realiseres. Virksomhederne skal håndtere nye data, og det vil især kunne mærkes i systemerne.

Hop med på den nye kundetendens: Servitization

Glem alt, hvad du har lært om at sælge det billigste, bedste eller hurtigste produkt. Nu handler salg om servitization.

3 tips fra Beijer Electronics: Sådan bliver din virksomhed mere digital

Den svenske techvirksomhed Beijer Electronics ønskede at forandre og forbedre sit produktudbud og transformere virksomheden med IoT.

Smarte applikationer er solid ballast under finansiel turbulens

2019 tegner til at blive et turbulent år. Hvordan ruster virksomhederne sig bedst til dette? Jeg ser tre tendenser, som CFO’en bør holde øje med.

Er du klar til kunstig intelligens i 2019?

2019 tegner til at blive et spændende år for produktionsindustrien. Året, hvor kunstig intelligens bryder gennem loftet og begynder at skabe værdi.

Førende leverandør af forretningssystemer (ERP, EAM, FSM)

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder over hele verden, som producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og driver serviceorienteret virksomhed. Vores 3.500 medarbejdere hjælper mere end ti tusind kunder rundt om i verden via egne kontorer og vores partnernetværk.

Læs mere om IFS Danmark A/S
Kontaktinfo:

IFS Danmark A/S

Arne Jacobsens Allé 15-17

2300 København S

https://www.ifsworld.com

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Fremtiden har aldrig set mere usikker ud for Intel: Her er det, der kan redde – og dødsdømme chip-kæmpen
Computerviews: Intels nyslåede topchef Pat Gelsinger står overfor en stribe rigtig svære beslutninger. Hvis han ikke træder varsomt, vil chip-giganten sandsynligvis sygne hen.
Computerworld
Denne malware er den største trussel mod din virksomhed lige nu
Den mest aktive malware i verden sniger sig ind, og at svært at gøre nøget ved. Se her hvordan du tager dine forholdsregler.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Microsoft i kæmpe dansk satsning - åbner tre store datacentre i Danmark
Microsoft lancerer kæmpe satsning fra hovedkvarteret i Lyngby. Selskabet åbner tre store bæredygtige datacentre på Sjælland.
White paper
Optimér produktiviteten og lad din printer følge med ud i skyen
De fleste virksomheder investerer betydelige beløb i den digitale transformationsproces, men skriver alligevel dokumenter ud som aldrig før, og medarbejdere opfatter decideret print som en forudsætning for at kunne arbejde effektivt. Alligevel er virksomhedens printstruktur ofte et systemmæssigt stedbarn, der er sammenstykket af mange forskellige enheder og platforme – hvilket skaber forvirring og betydeligt tidsspilde. Print passer heller helt ind i hverken den eksisterende digitale infrastruktur eller i den cloudbaserede infrastruktur, virksomheden sigter mod. Det udfordrer både sikkerhed, produktivitet og digital strategi som hele. I denne hvidbog kan du læse om udfordringerne og om, hvordan du håndterer dem mest effektivt som et led i den digitale transformationsproces.