Annonceindlæg fra IFS Danmark A/S

Smart teknologi skaber lønsom vækst i kølvandet på pandemien

Ifølge Martin Gunnarsson, Senior Vice President i IFS R&D, får Covid-19 virksomheder til at ændre deres digitale forretningsmodel.

Martin Gunnarsson, Senior Vice President i IFS R&D, ser en øget efterspørgsel efter fleksible løsninger, som kan hjælpe med at effektivisere, sænke omkostningerne samt udvikle nye services og tilpasse sig de ændrede forudsætninger i markedet.

Læs mere om digitale løsninger til din virksomhed

Da Corona-pandemien slog til opstod der en stor usikkerhed i markedet. Mange virksomheder blev tvunget til hurtigt at få fuld kontrol over deres omkostninger og drage nytte af ny teknologi for at kunne efterleve den ændrede efterspørgsel og fortsætte deres virksomhed trods de nye strenge begrænsninger for fysisk kontakt. En undersøgelse, som IFS gennemførte i april 2020 viser, at hele 70 procent af de 3000 der deltog, har planer om at øge investeringerne i digitale løsninger.

– Vi ser, at de, som har investeret kraftigt og planlagt digitalisering inden at pandemien indtraf, er kommet stærkere igennem krisen end deres konkurrenter. At have de rette værktøjer til hurtigt at kunne håndtere skiftende forretningskriterier er en nøglefaktor i virksomhedernes genopretning og fremtidige vækst, siger Martin Gunnarsson, som leder et globalt team med næsten 600 personer, som har udviklet en ny cloud-baseret og mobilt tilgængelig version af forretningssystemet IFS.

Martin Gunnarsson, Senior Vice President i IFS R&D

Pandemien har understreget vigtigheden af, at hurtigt kunne tilpasse sig forandringer i markedet, og dette har givet drivkraft til at accelerere såvel digitalisering som servitization, som har været en boblende trend iblandt produktionsvirksomheder i flere år.

– At ændre sin forretningsmodel til at levere services handler i bund og grund om at forenkle hverdagen og maksimere fordelene for slutkunden. Et eksempel er vores kunde Jotun, en producent af maling, som blandt andet leverer løsninger til skibsfartsindustrien. Tidligere har de produceret og solgt maling til at male skibene skrog. Men nu, ved hjælp af ny teknologi, kan de i stedet kombinere produkter og services, for at deres kunder skal opnå en mere omkostningseffektiv drift, siger Martin Gunnarsson.

Han forklarer, at Jotun nu kan måle hvor effektivt et skib sejler igennem vandet. Dette gør de i realtid via sensorer på kundernes skibe. Derved kan de informere deres kunder, når det er tid til at vedligehold og male skroget.

Resultatet er lavere brændstofomkostninger for Jotuns kunder og dermed en mindre påvirkning af miljøet.

– IFS’ løsning er rygraden i deres virksomhed, ikke bare for at producere og levere maling, men også for hele tiden at være klar til at lave ændringer i såvel arbejdsmetoder som produkter. I dag kræves en stor fleksibilitet for at kunne leve op til kundernes ønsker, vælge til, vælge fra, justere og tilpasse de enkelte produkter til komplekse løsninger efter varierende behov. Dette gælder uanset om man producerer maling, fly, skilifte eller bygninger, pointerer Martin Gunnarsson.

Uden den rette teknologi bliver det dyrt at holde styr på både sin egen og sine kunders komplekse virksomheder. Dette hjælper IFS til med ved at samle al virksomhedens information om og kommunikation med kunder, anlæg og medarbejdere i én fælles løsning.

– Med indbygget funktionalitet til machine learning, augmented reality (AR), ressourceoptimering og lignende automatiserer vi de daglige rutiner for vores kunder – så de kan fokusere på deres styrker og udvikle deres produkter og services, til at være de bedste inden for deres felt, siger Martin Gunnarsson.

Lige som mange af deres kunder, har IFS også tilpasset sig servitization-trenden, hvilket omfatter en ændring fra engangssalg af et produkt til en mere forudsigelig aftale baseret på tilbagevendende indtægter via abonnement.

– Størstedelen af vores kunder vælger nu at køre deres forretningssystem i skyen og betale det som en service med månedlig fakturering. Dette giver en tryghed for begge parter, da det bliver lettere at forudsige både indtægter og udgifter, siger Martin Gunnarsson.

Læs mere om hvordan den rette teknologi forbedrer kundeoplevelsen

Førende leverandør af forretningssystemer (ERP, EAM, FSM)

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder over hele verden, som producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og driver serviceorienteret virksomhed. Vores 4.000 medarbejdere hjælper mere end ti tusind kunder rundt om i verden via egne kontorer og vores partnernetværk.

Læs mere om IFS Danmark A/S
Kontaktinfo:

IFS Danmark A/S

Arne Jacobsens Allé 15-17

2300 København S

https://www.ifs.com

Skyen er nøglen til bæredygtig drift

Arbejdet med bæredygtighed kræver indsigt.

Teknologi er afgørende for den grønne omstilling

Trods de store udfordringer under COVID-pandemien ligger interessen for at arbejde med bæredygtighed på et højt niveau.

Volvo har knækket koden til remanufacturing

Remanufacturing indsamler brugte komponenter fra køretøjer over alt i verden og genfremstiller dem i samme kvalitet som nyproducerede komponenter.

Norges største eldistributionsselskab vælger IFS Cloud

IFS Cloud skal anvendes af 1800 brugere for at sikre strømlinede arbejdsprocesser på tværs af hele virksomheden.

Fremtidens energibranche

Fortsat fremgang for fornybar energi kræver intelligente it-løsninger

ERP skal understøtte netværkseffekten

ERP bliver nøglen til den platformsforretning, der i fremtiden bliver virksomheders stærkeste vækstmotor.

ERP skal ud af osteklokken

Grundfortællingen om ERP har altid været, at det er systemer, der favner alle kernefunktioner i en samlet platform.

Kunstig intelligens spotter vores naturlige begrænsninger

Af Lars Kaaberbøl Kristensen, Sr. Principal Sol Architect, IFS

Julemanden optimerer ruten med IFS Service Management-platform

Julemanden ved, at det I år er vigtigere end nogensinde at sprede glæde og give gaver. Der er ikke plads til fejl, når han skal nå at dele gaver ud.

Er du klar til at lægge arm med den cirkulære økonomi?

Køb-og-smid-væk-kulturen er på retræte.

Enkelhed er rammen om fremtidens ERP-systemer

Enkelhed er den fælles paraply for de 5 store tendenser, der kendetegner fremtidens ERP-systemer.

Overlad arbejdet til maskinerne og styrk lønsomheden

Sådan kan kunstig intelligens give dig flere tilfredse kunder - fra kundeservice til serviceteknikerne i marken.

Her gør robotter en forskel i produktionen

Bas de Vos, Director IFS Labs: Mange af vores kunder er udfordrere i deres branche.

Brexit skærper kravene til forretningssystemerne

Mange danske virksomheder vil blive påvirket, når Brexit realiseres. Virksomhederne skal håndtere nye data, og det vil især kunne mærkes i systemerne.

Hop med på den nye kundetendens: Servitization

Glem alt, hvad du har lært om at sælge det billigste, bedste eller hurtigste produkt. Nu handler salg om servitization.

3 tips fra Beijer Electronics: Sådan bliver din virksomhed mere digital

Den svenske techvirksomhed Beijer Electronics ønskede at forandre og forbedre sit produktudbud og transformere virksomheden med IoT.

Smarte applikationer er solid ballast under finansiel turbulens

2019 tegner til at blive et turbulent år. Hvordan ruster virksomhederne sig bedst til dette? Jeg ser tre tendenser, som CFO’en bør holde øje med.

Er du klar til kunstig intelligens i 2019?

2019 tegner til at blive et spændende år for produktionsindustrien. Året, hvor kunstig intelligens bryder gennem loftet og begynder at skabe værdi.

Se flere indlæg

Se alle annonceindlæg