Artikel top billede

Billeder sælger varen på dit handels-site

Billeder siger mere end tusind ord. Sørg derfor for at have gode billeder i din e-butik.

Billeder er logisk nok utroligt vigtige i en e-handelsbutik. Da kunden ikke kan røre ved varen, dufte den eller føle den, er i særdeleshed billederne vigtige for, at kunden kan danne sig et godt indtryk af varen.

Sørg for, at kvaliteten er helt i top, og medmindre du selv er uddannet fotograf, eller ønsker at købe dyrt udstyr og bruge meget tid på at lære, hvordan man bruger det, så er det noget, du skal lade fagfolk om, også selvom det er dyrt. Der er milevid forskel på det, man selv tager med sit Canon-kamera hjemme i stuen, og det, en professionel fotograf kan lave i et studie med den rigtige baggrund, lys, vinkler og objektiver.

Dertil er det en god ide at tage flere billeder, så folk kan se varen fra flere vinkler. Det vil også være godt, hvis man kan trykke på billederne og se dem i et større format.

Som nævnt er kvaliteten af billeder vigtig, men pas på at de ikke fylder for meget. Jeg har set websites med produktbilleder på flere hundrede kilobytes, og den duer ikke! Forstørrelsen må godt fylde en del, f.eks. 100-200 kb, men almindelige produktbilleder skal ikke fylde meget mere end 30-40 kb. Man kan lave endog rigtigt pæne billeder i den størrelse, hvis man komprimerer dem rigtigt.

Gør du ikke det, , bliver de grynede, og det ser helt forfærdeligt ud. Det kan sagtens lade sig gøre at lave knivskarpe billeder, der næsten intet fylder, og kan du ikke selv finde ud af det, så få hjælp!

Hvis du alligevel springer over, hvor gærdet er lavest, og bruger de billeder, som du får fra dine leverandører, så sørg i det mindste for at fritlægge billederne. Ofte bruger de forskellige leverandører hver deres baggrund til billederne. Nogle bruger en blå baggrund, nogle en hvid, andre bruger fotos etc. Og der ser sjusket ud.

Når du fritlægger billederne, , kan du give dem en ensfarvet baggrund og på den måde få et ganske udmærket og professionelt udtryk, selvom du har snydt lidt. Når baggrundene er ens, er det langt sværere for kunderne at se, at der er tale om forskellige typer billeder, og din forretning har nu fået et gevaldigt løft.

At fritlægge billeder er dog desværre noget der, tager lang tid, og derfor kan det ofte betale sig at outsource opgaven til lavtlønslande.

Så sæt penge af i budgettet til ordentlige billeder, og husk, at det er din omsætning, der er på spil!

Martin Thorborg er medstifter af Spamfighter, administrerende direktør og stifter af Amino.dk samt forfatter til bogen E-pusher.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger. 
<div class="mcePaste" id="_mcePaste" style="position: absolute; width: 1px; height: 1px; overflow: hidden; top: 0px; left: -10000px;">&#65279;</div>




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere