Sæt skub i hverdagen med dine egne Hurtige trin

Hurtige trin gør det muligt at udføre flere handlinger i Office 2010 på én gang blot ved at klikke på en knap. Se her hvordan det foregår.

Hurtige trin minder lidt om regler og gør det muligt at udføre flere handlinger på den eller de markerede emner på en gang blot ved at klikke på en knap i Hurtige trin-galleriet, som du finder midt på Start-fanen i Outlook 2010.

Et Hurtigt trin gør det eksempelvis muligt at videresende mails til foruddefinerede modtagere, for eksempel kollegaerne i dit team, og i samme arbejdsgang flytte mailen over i en mappe, hvor du gemmer alle de FYI-mails, du sender til teamet.

Du kan også bruge et Hurtigt trin til at kategorisere en mail eller en opgave og samtidig oprette en aftale i kalenderen, hvor du kan afsætte tid til at behandle mailen eller opgaven.

Hurtige trin kan med andre ord gøre flere ting på en gang. Outlook kommer med et sæt prædefinerede Hurtige trin, men først når du begynder at programmere dine egne Hurtige trin eller tilpasse de eksisterende - vil du for alvor opdage, hvor meget du kan lette din mailhåndtering i hverdagen.

Sådan bygger du egne Hurtige trin

1. Start med at klikke på Mere-knappen nederst til højre i Hurtige trin-galleriet. I menuen vælger du Nyt hurtigt trin | Brugerdefineret.

2. Nu åbnes Rediger hurtigt trin-dialogboksen. Giv trinet et sigende navn, der fortæller noget om, hvad det er trinet gør. Vælg derefter den første handling trinet skal foretage.

3. Klik på Tilføj handling-knappen for at tilføje endnu en handling til trinet.

4. Når du har tilføjet alle de handlinger, du har brug for, kan du vælge en genvejstast og skrive en uddybende beskrivelse af, hvad trinet gør. Denne tekst vises som et skærmtip, når du holder musemarkøren hen over tippet i Hurtige trin-galleriet.

Nu du er færdig med at programmere trinet, klikker du på Udfør-knappen. Så tilføjes det som et nyt Hurtigt trin i Hurtige trin-galleriet, klar til at blive brugt og lette din arbejdsbyrde i hverdagen.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse