Sæt skub i hverdagen med dine egne Hurtige trin

Hurtige trin gør det muligt at udføre flere handlinger i Office 2010 på én gang blot ved at klikke på en knap. Se her hvordan det foregår.

Hurtige trin minder lidt om regler og gør det muligt at udføre flere handlinger på den eller de markerede emner på en gang blot ved at klikke på en knap i Hurtige trin-galleriet, som du finder midt på Start-fanen i Outlook 2010.

Et Hurtigt trin gør det eksempelvis muligt at videresende mails til foruddefinerede modtagere, for eksempel kollegaerne i dit team, og i samme arbejdsgang flytte mailen over i en mappe, hvor du gemmer alle de FYI-mails, du sender til teamet.

Du kan også bruge et Hurtigt trin til at kategorisere en mail eller en opgave og samtidig oprette en aftale i kalenderen, hvor du kan afsætte tid til at behandle mailen eller opgaven.

Hurtige trin kan med andre ord gøre flere ting på en gang. Outlook kommer med et sæt prædefinerede Hurtige trin, men først når du begynder at programmere dine egne Hurtige trin eller tilpasse de eksisterende - vil du for alvor opdage, hvor meget du kan lette din mailhåndtering i hverdagen.

Sådan bygger du egne Hurtige trin

1. Start med at klikke på Mere-knappen nederst til højre i Hurtige trin-galleriet. I menuen vælger du Nyt hurtigt trin | Brugerdefineret.

2. Nu åbnes Rediger hurtigt trin-dialogboksen. Giv trinet et sigende navn, der fortæller noget om, hvad det er trinet gør. Vælg derefter den første handling trinet skal foretage.

3. Klik på Tilføj handling-knappen for at tilføje endnu en handling til trinet.

4. Når du har tilføjet alle de handlinger, du har brug for, kan du vælge en genvejstast og skrive en uddybende beskrivelse af, hvad trinet gør. Denne tekst vises som et skærmtip, når du holder musemarkøren hen over tippet i Hurtige trin-galleriet.

Nu du er færdig med at programmere trinet, klikker du på Udfør-knappen. Så tilføjes det som et nyt Hurtigt trin i Hurtige trin-galleriet, klar til at blive brugt og lette din arbejdsbyrde i hverdagen.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S