Acer skaber irritation i kanalen

Lang ventetid på Acers support gør kontakten til et mareridt, mener vred forhandler.

Forhandler Henrik Kongsbjerg, Cubus Data, er rasende over Acers slutbrugersupport som også er forhandlernes mulighed for at nå til Acer.

»Der er konsekvent 40-60 minutters lang ventetid på supportlinjen. Det gør det virkelig tungt at kommunikere med Acer. Skal man eksempelvis vende tilbage flere gange omkring en reparation bliver det helt mareridtsagtigt. Tilmed udsættes man for en forfærdelig ventemusik. Summa sumarum bliver man møgsur,« siger Henrik Kongsbjerg.

Han mener at ventetider fra fire til syv minutter er normale, og at 10 minutter er en slags smertegrænse. Ifølge en anden forhandler, der ikke ønsker at stå frem med navn, bliver Acer-problematikken ofte diskuteret blandt forhandlerne.

»Acer er de billigste og derfor er deres bærbare også efterspurgte, men de har også den dårligste support. En reparation af en notebook tager oftest over fem uger, og det er for lang tid,« lyder det fra forhandleren.

Direktøren for Acer Danmark, Allan Sonne-Schmidt, erkender, at der i øjeblikket er problemer med brugersupporten.

»I forbindelse med de nye Vista-programmer er antallet af henvendelser til brugersupport vokset meget voldsomt. Vi måler løbende på effekten, og er bestemt ikke stolte over de nuværende ventetider. Det er dog allerede sket en bedring, og vi er på vej mod et tilfredsstillende niveau blandt andet ved at omlægge strukturen for, hvordan der svares på opkaldene, så mere simple spørgsmål besvares hurtigere,« siger Allan Sonne-Schmidt.

Han oplyser, at Acers support drives central supportcenter i Tyskland med 140 ansatte, hvoraf otte betjener det danske sprogområde.

Fra Cubus Data påpeger Henrik Kongsbjerg, at supportlinier til producenter som Brother og Zepto har væsentlig kortere ventetider, og at der differentieres mellem opkald fra forhandlere og private brugere, samt en mulighed for at indtale en besked om det konkrete problem og blive ringet tilbage.

En anden forhandler, som CRN har talt med, bemærker tørt, at hvis det er Vista, der alene bærer ansvaret, så må det betyde, at Acer har solgt Vista i de seneste to år, for supportproblemet er ikke noget nyt, når det kommer til notebook-producenten.

Mere om samme emne

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Når geopolitisk usikkerhed udfordrer Danmarks digitale suverænitet

    Geopolitisk usikkerhed og værdikonflikter mellem USA og Europa rammer nu direkte den danske it-dagsorden. Få indsigt i konsekvenserne – og hvordan du minimerer risikoen i en ny teknologisk virkelighed.

    Sikkerhed | København

    Cyber Security Festival 2025

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og...

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S