Acer skaber irritation i kanalen

Lang ventetid på Acers support gør kontakten til et mareridt, mener vred forhandler.

Forhandler Henrik Kongsbjerg, Cubus Data, er rasende over Acers slutbrugersupport som også er forhandlernes mulighed for at nå til Acer.

»Der er konsekvent 40-60 minutters lang ventetid på supportlinjen. Det gør det virkelig tungt at kommunikere med Acer. Skal man eksempelvis vende tilbage flere gange omkring en reparation bliver det helt mareridtsagtigt. Tilmed udsættes man for en forfærdelig ventemusik. Summa sumarum bliver man møgsur,« siger Henrik Kongsbjerg.

Han mener at ventetider fra fire til syv minutter er normale, og at 10 minutter er en slags smertegrænse. Ifølge en anden forhandler, der ikke ønsker at stå frem med navn, bliver Acer-problematikken ofte diskuteret blandt forhandlerne.

»Acer er de billigste og derfor er deres bærbare også efterspurgte, men de har også den dårligste support. En reparation af en notebook tager oftest over fem uger, og det er for lang tid,« lyder det fra forhandleren.

Direktøren for Acer Danmark, Allan Sonne-Schmidt, erkender, at der i øjeblikket er problemer med brugersupporten.

»I forbindelse med de nye Vista-programmer er antallet af henvendelser til brugersupport vokset meget voldsomt. Vi måler løbende på effekten, og er bestemt ikke stolte over de nuværende ventetider. Det er dog allerede sket en bedring, og vi er på vej mod et tilfredsstillende niveau blandt andet ved at omlægge strukturen for, hvordan der svares på opkaldene, så mere simple spørgsmål besvares hurtigere,« siger Allan Sonne-Schmidt.

Han oplyser, at Acers support drives central supportcenter i Tyskland med 140 ansatte, hvoraf otte betjener det danske sprogområde.

Fra Cubus Data påpeger Henrik Kongsbjerg, at supportlinier til producenter som Brother og Zepto har væsentlig kortere ventetider, og at der differentieres mellem opkald fra forhandlere og private brugere, samt en mulighed for at indtale en besked om det konkrete problem og blive ringet tilbage.

En anden forhandler, som CRN har talt med, bemærker tørt, at hvis det er Vista, der alene bærer ansvaret, så må det betyde, at Acer har solgt Vista i de seneste to år, for supportproblemet er ikke noget nyt, når det kommer til notebook-producenten.

Navnenyt fra it-Danmark

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S