EET Group har netop offentliggjort købet af den britiske storageproducent United Digital & Hive, som blandt andet har den legendariske fodboldklub Manchester United, Rolls Royce, auktionshuset Sothebys og tyske Commerzbank blandt sine kunder.
Planen er at introducere United Digital & Hive's high-end produkter på andre markeder end det britiske.
»Vi er meget glade og stolte af købet af United Digital, som repræsenterer en styrkelse af vores nuværende produktsortiment. I løbet af de seneste 15 år er United Digital blevet et anerkendt mærke, især i Storbritannien. Vi mener, at vi er i stand til at gentage succesen i de øvrige 15 europæiske lande, vi opererer i dag,« siger EET Groups koncerndirektør John Thomas.
Som led i købsaftalen slutter den tidligere CEO i United Digital & Hive, Hans-Henrik Enoksen, sig til EET Group, hvor han bliver vice president med ansvar for forretningsudvikling i data storage-forretningen. Enoksen glæder sig over nu at blive en del af EET Group.
»Med mere end 270 ansatte og salgskontorer i 16 lande, er EET Group et perfekt hjem for United Digital og Hive. Det vil yderligere gøre det muligt for mig at forfølge min drøm om at bygge et high-end storage mærke i hele Europa. Vi ville ikke have været i stand til at gøre dette alene, hvilket er grunden til, at en fusion med en solid partner som EET var den bedste vej frem for United Digital,« siger Hans-Henrik Enoksen.