Artikel top billede

(Foto: Photo by Ibrahim Rifath on Unsplash)

Dyr fejl i Dells direkte salg

Sådan går det, når man går uden om it-kanalen! Fejl i Dells webbutik gav danske kunder gratis SSD-diske for næsten en kvart million kroner.

Pc-producenten Dell har ved en fejl leveret gratis SSD-diske til 15 danske kunder. Det skriver Version2.

De heldige kunder havde via Dells hjemmeside bestilt nye bærbare pc'er, men fik oveni den ordre - og uden beregning - også leveret to lynhurtige harddiske på hver 512 gigabyte, som under normale omstændigheder vil koste mere en 15.000 kroner tilsammen.

Dell kommunikationschef Julie Rosendal siger til Version2, at fejlen nu er rettet.

»Vi er i proces med at kontakte kunderne for at finde en god løsning med dem. Vi ved ikke præcis, hvad løsningen bliver endnu, men det er selvfølgelig en fejl vi har begået, så vi må finde en løsning i fællesskab med kunden,« siger Julie Rosendal.

Det kan dog vise sig, at blive mere end almindeligt vanskeligt, da flere af kunderne angiveligt har videresolgt den bærbare pc og beholdt SSD-diskene.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere