Motus jubler: Nu er der SKI-penge til os

(Rettet)Sammen med Atea og Comm/2 og KMD er Motus kommet med på SKI's server/storage-aftale. Direktør glæder sig til at tage markedsandele og spise kirsebær med de store.

Artikel top billede

I en tidligere version af denne artikel fremstår det fejlagtigt, som om de eneste forhandlere på rammeaftalen for Servere og storage (rammeaftale 02.03) er Atea og Motus. Første afsnit af artiklen er derfor rettet.

Motus-direktør Ulrik Helio jubler. Sammen med leverandører og store spillere som KMD og Atea er Motus sammen med Comm/2 kommet med på SKI's nye server/storage-aftale, der angiveligt er 800 millioner kroner værd i løbet af de næste to år.

"Vi skal ud og vinde en del af de penge," lyder det selvtillidsfuldt fra Ulrik Helio.

I forvejen leverer Motus til det offentlige og står blandt andet bag en stor cloud-løsning til Københavns Universitet. Alligevel er Ulrik Helio godt klar over, at Motus er en mindre spiller på markedet.

"Vi spiser jo kirsebær med de store. Vi tager markedsandele i det segment, hvor de største aktører er.  Det er der, de store infrastruktur-projekter er, som vi går efter ligesom dem," siger han.

Han er derfor glad for, at Motus selv er kommet på SKI-aftalen og ikke - som hidtil - skal agere underleverandør for en producent.

"Nu, hvor vi er direkte leverandør, har vi en større frihed til at vælge, hvilke produkter vi vil gå ud med til hvilke løsninger. Vi kan rådgive frit og anbefale den løsning, som vi synes fungerer bedst. Og hvis vi mener, at en løsning med flere forskellige mærker fungerer bedst, så siger vi det. Det er rart at have den frihed," lyder det fra Ulrik Helio, som er overbevist om, at Motus vil kunne gøre sig blandt de store.

"Vi har forøget vores omsætning og forbedret vores setup markant her ved indgangen til 2012. Med aftalen får vi adgang til et kæmpemarked, hvor vi bestemt regner med, at vi skal tage vores andel," slår han fast.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Digital transformation | København Ø

    Analytics, BI og AI

    Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil