Netsolutions redder året i 11. time

Efter ti sløve måneder fyldte Netsolutions kassen i årets sidste to måneder og kom derfor ud af 2011 med overskud.

Artikel top billede

Det var kun standardvarer, der var salg i først på året i 2011. Store projekter og individuelle løsninger, kunne Netsolutions ikke sælge. 

Alligevel kom Glostrupforhandleren ud af 2011 med et overskud på 132.527 kroner før skat - et resultat virksomheden knap turde drømme om tilbage i efteråret.

"Det var faktisk først i de sidste to måneder, vi fik lavet det her flotte resultat," fortæller salgsdirektør Oktay Ilgöy.

Og der er flere forklaringer på, at 2011 blev et presset år, hvor Netsolutions kun lige fik reddet et overskud hjem. I følge Oktay Ilgöy er markedet svagt, store kæder presser priserne, og udbredelsen af cloud har gjort det vanskeligt for den lille Glostrupforhandler at tjene penge på infrastrukturløsninger. 

Ketchupeffekt gav rekordår

Hvis nogen husker Netsolutions' 2010-resultat, vil de måske undre sig noget over, at Oktay Ilgöy kan være så begejstret for det beskedne 2011-resultatet. Det er nemlig knap 700.000 kroner lavere end året før.

Men Oktay Ilgöys tilfredshed med 2011 bliver ikke mindre ved sammenligningen af de to forgående regnskabsår.

"2010 var et rekordår. Det var ketchupeffekten i forhold til 2008 og 2009, hvor alting også stod stille, så investeringerne blev skubbet og skubbet, og til sidst kunne de ikke holde det længere. Det betød, at mange af vores kunder så slog til i 2010," forklarer Oktay Ilgöy, men:

"Markedet var meget svagt i 2011 - specielt det første halvår skete der ingenting. Så vi er overordentligt godt tilfredse med det resultat, vi har leveret sidste år."

Fremtiden byder på forandring

"Nu handler det om at tilpasse organisationen til de nye udfordringer," forklarer Oktay Ilgöy og fortsætter:

"Vi har ansat en ny direktør udefra for at få nogle friske øjne til at se på vores forretning. Og så kan det være, at der er nogle andre af vores områder, vi skal opprioritere, eller nye områder, vi skal investere i og nedjustere vores fokus på infrastruktur."

Selvom forretningsvilkår er ændret, og selve forretningen er under forandring, ser salgsdirektøren lyst på fremtiden.

"På nuværende tidspunkt, stiler vi efter en halv million i overskud i 2012. Og det er indregnet de investeringer, vi har gjort i ny direktør og nye folk, som lige skal starte op."

Læses lige nu

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil