Nordjysk CBC-forhandler: Flere butikker gavner os alle

Hvis en kæde som CBC skal slå igennem ude hos forbrugerne, kræver det, at den vokser, mener nordjysk forhandler.

Artikel top billede

CBC-kæden har en stor opgave i at få mange flere lokale butikker under sine vinger. Det kan betyde, at kæden er gøre op med, at der kun skal være en CBC-forhandler per postnummer.

Det mener i hvert fald Tommy Høj, der er indehaver af CBC-forhandleren Høj Data i den lille nordjyske by Sindal. 

"Hvis en kæde som CBC skal slå igennem ude hos forbrugerne, kræver det, at den vokser. Hvis der er 100 kilometer mellem hver butik, bliver slagstyrken for lille." siger han.

Vækst giver bedre indkøbspriser

Ifølge Tommy Høj vil det på længere sigt gavne både ham selv og hele den næsten 20 år gamle kæde, at få flere butikker med i kæden.

"Jeg får bedre priser, flere tilbud, og leverandørerne har mere fokus på mig, og hvis kæden vokser, vil de ting også blive forøget," siger Tommy Høj.

Sindal-forhandleren tror på, at mere volumen vil løfte hele kædens salg, fordi de blandt andet kan få lavere indkøbspriser.

"Der er kun en ting, der tæller i denne branche, og det er volumen. Jeg ved, hvor vigtigt det er, at kæden er slagkraftig, er landsdækkende, og at der er markedsføring bagved," fortæller forhandleren fra Nordjylland og påpeger vigtigheden af de lokale forhandlere.

"Det er godt for forbrugeren, at de får noget nærhed og service. Vi er tættere på kunden, og det er det, vi skal leve af," siger han.

Flere heste foran vognen

Da Høj Data blev medlem af CBC-kæden sidste år, så indehaver Tommy Høj en masse økonomiske fordele som lokal forhandler, men ikke alt kan gøres op i kroner og øre, mener han. 

"Halvdelen af det ligger jo også i, at der bliver lavet noget markedsføring, som man ikke selv skal sidde og udtænke, som er klar til at blive skudt af. Så man sparer rigtig meget tid også, fordi tingene er lavet," forklarer Tommy Høj.

CBC trækker ifølge den nordjyske forhandler i den rigtige vej i forhold til hans butik, fordi han nu har en hest mere foran vognen, der rykker, og derfor skal han ikke flytte vognen alene.

Han har svært ved at se det negative i, at de bliver flere CBC-forhandlere i lokalområdet. Tværtimod hilser Tommy Høj konkurrencen velkommen:

"Nogle kunder ville de stjæle, og andre vil de give. I og med, at navnet CBC bliver mere kendt, løfter de hele produktet."

Læs mere:

Banedanmark

Systemudvikler (frontend)

Københavnsområdet

LB Forsikring

Senior Software Engineer til Online

Københavnsområdet

Epona A/S

Senior Developer

Sydjylland

Shure Scandinavia A/S

Signal Processing Developer with Ambitions

Københavnsområdet

Annonceindlæg fra Kingston Technology

Vi låser vores hjem, så hvorfor beskytter vi ikke vores digitale liv?

Beskyttelsen af dine personlige og fortrolige data i den digitale tidsalder starter med betroede krypteringsløsninger.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil