Tidligere HP-direktør til tops i Tech Data Danmark

Ny frontfigur i Tech Datas danske volumen-forretning vil gøre op med de seneste års dårlige resultater.

Artikel top billede

Tidligere partner-direktør hos HP i Danmark, Klaus Gregersen er blevet ny direktør for volumen-forretningen og marketing i Tech Data Danmark.

"Nu har jeg jo været selvstændig konsulent et par år. Men jeg blev fristet af et tilbud om at komme tilbage til en branche med lidt mere puls," siger Klaus Gregersen til CRN.

Han starter på mandag i det nye job hos Tech Data, hvor hans officielle titel bliver broadline- og marcom-direktør i Tech Data.

Det betyder i praksis, at Klaus Gregersen får ansvar for mellem 80 og 85 procent af omsætningen i Tech Data Danmark, Nemlig volumenforretningen, som dækker blandt andet pc'er, print, tilbehør, perifere, komponenter og software.

"Tech Data står jo overfor lidt af en udfordring. Og det har pirret mig. Det er et selskab, der klarer sig rigtig godt ude i verden. Det er et profitabelt selskab, der tjener penge. Og så er der lige det danske datterselskab, som har haft en række dårlige resultater. Det vil jeg gerne være med til at vende," siger Klaus Gregersen.

Det mener han, at han har forudsætningerne for. Blandt andet gennem sin mangeårige karriere i HP, hvor han var ansat fra 1996 til 2010 - herunder tre år som kanaldirektør.

Da han endnu ikke er startet i jobbet, er Klaus Gregersen lidt forsigtig med at være alt for konkret omkring, hvilke værktøjer han vil gribe til, men han vil godt pointere, at han sætter kontakten til forhandlerne højt.

"Min ambition er, at produktfolk og specialister skal have en meget tæt kontakt med forhandlersiden. Jeg kommer også selv til at bruge meget tid ude hos forhandlerne, for at hjælpe dem med at lukke ordrerne hos kunderne," siger han

Klaus Gregersen starter i sit nye job mandag 3. december.

Læses lige nu

    Folkekirkens Nødhjælp

    ERP IT System Owner

    Københavnsområdet

    Shure Scandinavia A/S

    Senior DevOps Developer

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job