Artikel top billede

Atea "snupper" Fredericias borgmesterpost fra CBC

(opdateret)Efter at den omstridte borgmester i Fredericia Thomas Banke forlod posten, blev det klart, at kampen om stolen skulle stå mellem personer fra it-kanalen.

Skandalen omkring borgmesteren i Fredericia er ved at finde sin løsning. Og den løsning kommer fra it-kanalen. Op til weekenden stod det nemlig ifølge flere medier klart, at den nye borgmester i Fredericia skulle findes blandt to kandidater. Enten den frivillige it-forhandlerkædes CBC's direktør Peder Hvejsel eller Kenny Bruun Olsen, der er afdelingschef hos Atea.

Læs Peder Hvejsels reaktion: Jeg har aldrig været i spil som borgmester.

For CBC-direktøren Peder Hvejsel er det ikke en ny situation. Han har tidligere været i spil som borgmester i Fredericia. Ikke ved det seneste valg, men ved forrige valg, hvor han var partiet Venstres borgmesterkandidat.

Men heller ikke denne gang går borgmesterposten til 62-årige Peder Hvejsel. I løbet af weekenden stod det nemlig klart, at Atea vinder den holmgang - eller rettere: Kenny Bruun Olsen fra Atea vinder den. Om Atea så opfatter det som en sejr må indtil videre stå hen i det uvisse.

Kenny Bruun Olsen har tidligere haft et selvstændigt el-installationsfirma og været ansat hos Bravida. Nu er han afdelingsleder for Cabling Vest hos Atea i Kolding, en stilling han ifølge Linkedin tiltrådte kort før nytår. Nu skal han være borgmester i Fredericia resten af året. Der er nyt kommunalvalg til november.

Channelworld har forsøgt at få en kommentar fra Kenny Bruun Olsen, men han har ikke været tilgængelig.

Læs mere:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Drukner din sikkerhed i et hav af falske advarsler?

Der er et konstant våbenkapløb i gang mellem de værktøjer, din IT-sikkerhedsafdeling har til rådighed og et stigende antal komplekse og mangeartede cybertrusler. Men når sikkerhedsinfrastrukturen udbygges, stiger kompleksiteten og mængden af advarsler også. Hermed får du svært ved at skelne mellem et stort antal falsk positive og de få – men reelle og kritiske! – advarsler, du skal prioritere at håndtere. Bliv klogere på hvordan du håndtere det.

15. juni 2021 | Læs mere


Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden

Ved at anvende data på den korrekte måde, kan du og din virksomhed for alvor sætte skub i konkurrencen. Der ligger en værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, markeder og meget andet i den data, der svæver rundt omkring os. Med den nyeste teknologi er det endda blevet nemmere at automatisere disse processer.

16. juni 2021 | Læs mere


Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på incidents. Det handler om at eliminere kompleksitet, det handler om at fortsat sikre smidighed og fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere






Premium
Test: Duer Samsungs første Pro-pc'er til noget?
Samsung Galaxy Book Pro serien er et bevis på, at de etablerede pc-producenter får sig en formidabel udfordrer i den sydkoreanske supersværvægter.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.