Utilfredse forhandlere: Vi kan sælge Surface bedre end Fona

Forhandlere ærgrer sig over, at Fona med Apple-profilen kan sælge Surface, mens de ikke kan.

Artikel top billede

Efter at Surface nu er kommet ud i handlen, ærgrer det flere forhandlere, som Channelworld har talt med, at de ikke kan være med i festen.

"Jeg synes det er superærgerligt, at vi ikke får lov til at sælge Surface. Det er os, der er vant til at sælge Microsoft," siger Kenan Hansen fra Nova Data i Sønderborg.

Den holdning er han bestemt ikke alene om. De fleste forhandlere, Channelworld har talt med, sætter spørgsmålstegn ved, om Fona, der er store på Apple, overhovedet er gearet til at sælge Surface, der er lidt mere kompliceret end iPad.

"Jeg er helt vild med Surface, og jeg ville elske at have den i vores butikker. Jeg er rigtig træt af, at jeg ikke har den. Og jeg tror, Microsoft har tænkt forkert ved at sælge den gennem Fona. For det er der, hr. og fru Jensen kommer. Og de vil ikke have en Surface. De vil have en iPad," siger Frank Andersen fra Labtech Data og fortsætter:

"Jeg mener, at det er den lille erhvervsdrivende og de kunder, der kommer hos os, der er målgruppen for Surface."

Direktør for CBC-kæden Peder Hvejsel er også på linje med forhandlerne, men han håber, at CBC-kæden kommer med i næste bølge.

"Jeg tror da, at vi kunne have gjort en forskel. Men det har Microsoft ikke ønsket i første omgang. Men jeg håber, da bestemt, at vi snart får lov til at være med," siger Peder Hvejsel.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Sikkerhed | Aarhus C

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S