Nye tider: B&O vælger kanalmodellen

Se hvilken distributør, der skal hjælpe det eksklusive danske brand ud i kanalen.

Artikel top billede

Fremover kan forhandlere i Nordeuropa, der vil sælge B&O's eksklusive PLAY-produkter, få leveret varerne gennem it-distributøren EET Europarts.

"Vi har stor efterspørgsel fra forhandlere om high-end audio produkter, og så er det fantastisk, at vi nu kan tilbyde et så stærkt mærke som B&O PLAY. Det er også vores håb, at kunderne vil opleve en bedre distribution, da vi håndterer ordrer med dag-til-dag levering i samtlige lande, som man ikke er vant til med det hidtidige setup," lyder det fra EET Europarts danske direktør Mikael Thulin.

Se galleriet: Organiseret kaos på EET's topmoderne lager

En del af humlen i den nye aftale er, at ud over, at B&O får deres PLAY-serie eksponeret bredere overfor it- og forbrugerelektronik-kanalen, så bliver logistikken også opgraderet ved, at varen leveres fra en it-distributør.

"B&O synes, det er en fordel at lægge distributionsdelen ud til os. Hidtil har deres kunder været vant til, at de ikke kunne få leveret til enkeltordrer, men kun større samleordrer. Det kan vi håndtere," fortæller EET Europarts marketingchef Michael Toft.

Via EET får B&O også en mere direkte adgang til eksempelvis web-butikker.

Hos B&O er corporate vice president Henrik Taudorf Lorensen da også tilfreds med det nye samarbejde, fordi det giver B&O mulighed for at fange kunder i det digitale livsstils-segment.

"Vi ønsker at udvide distributionen af disse produkter og gøre dem tilgængelige i flere højkvalitets detailforretninger. Med dette partnerskab kan vi accelerere denne strategi yderligere," konstaterer han.

EET Europarts koncerndirektør John Thomas ser tydeligvis også B&O-aftalen som en fjer i hatten og et skridt hen imod at realisere EET's nye ambitioner om at udbrede deres distributionsfokus.

"Vi har ambitioner om at blive den foretrukne leverandør indenfor forbrugerelektronik til forhandlerne og ønsker at arbejde med branchens bedste producenter. Med B&O PLAYs produkter, der udtrykker kvalitet i en elegant indpakning i porteføljen, får vi et stærkt varemærke, der komplementerer denne strategi," konstaterer han.

Læs mere:

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger IT-supporterelever til Lokal IT Servicecenter i Region Hovedstaden

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Københavnsområdet

    G. Tscherning A/S

    IT & Digitaliseringsansvarlig

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job