Dansk legetøjsgigant rykker webhandel ind i de fysiske butikker

Online-køb direkte i butikken gør det lettere at holde på kunderne.

Artikel top billede

Butikskæder med mange og små butikker har hidtil måttet leve med risikoen for, at kunderne vælger at gå videre ned ad gaden til en konkurrent med et større og bredere udvalg.

Det problem vil legetøjsgiganten Top Toy, der herhjemme driver kæderne Toys'R'Us og Fætter BR, nu løse ved at give kunderne mulighed for at handle på nettet, mens de står i den fysiske butik.

Så hvis det eftertragtede vandgevær eller den fjernstyrede bil ikke lige er at finde hylderne, kan kunderne via en touch-skærm bestille varen online til levering direkte på hjemadressen. Og hvis varen skal byttes, kan det foregå via den fysiske butik.

Top Toy har i første omgang valgt at teste sin online-butik-butik midt i julehandelen i fire danske og to svenske butikker.

Hvis forsøget falder heldigt ud, er det meningen, at den nye løsning skal stå klar i 50 butikker i løbet af foråret. På længere sigt er der planer om fuld udrulning i de to kæders butikker i hele Norden.

Marketingdirektør i Top Toy Thomas Meng siger, at man ved at integrere online-indkøb og handel i fysiske butikker ønsker at komme kunderne i møde.

"Finder kunderne ikke det, de søger i en mindre Fætter BR-butik med knap så mange varer på hylderne som de store varehuse, vil de fremover kunne søge og bestille de ønskede varer direkte og efterfølgende få varerne leveret fragtfrit til deres hjem", siger Thomas Meng.

Hos Top Toy er man overbevist om, at cross channel-salg på tværs af digitale og fysiske kanaler vil styrke de kæder, der er bedst til at udnytte de nye synergier.

Top Toy har allieret sig med firmaet Sitecore som leverandør af den platform, der er motoren i den foreløbige test-løsning.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S