Jeg har en udfordring til dig: Kan du forklare, hvad dit it-firma egentlig laver?

Computerworld mener: Er du i it-branchen, og kan du forklare, hvad dit firma egentlig laver? I så fald vil jeg påstå, at du tilhører et mindretal. Og at hvis du ikke kan, så koster det dig penge.

Er du i it-branchen, og kan du forklare, hvad dit firma egentlig laver? Sådan helt klart, så andre uden for teamet, afdelingen eller virksomheden kan forstå det smarte i det - og hvor værdien er i det for dem?

I så fald vil jeg påstå, at du tilhører et mindretal. Og at hvis du ikke kan, så koster det dig penge.

Der er selvfølgelig altid en risiko for, at det er mig, der er noget galt med. Men de seneste 10 års teknologiske udvikling har på trods af lækre brugerflader reelt medført en vild kompleksitet og en stor grad af arbejdsdeling. Både mellem dig og dine kollegaer og mellem skyen, det lokale udstyr og al limen imellem.

Det er alt sammen meget smart og har åbnet døren for forretningsidéer, som vi ikke har set før - i takt med at alt kan måles, overvåges og styres på 12 forskellige nye måder og detaljeniveauer.

Det vidner de horder af pressemeddelelser, som jeg modtager hver dag, i den grad om. Virkelysten er i top.

Varme minder fra Kontor & Data-messen i Bella Centeret sælger ikke billetter
Det ændrer bare ikke på, at det for udenforstående oftest næsten er uforståeligt, hvad du laver - og hvor og hvordan det gavner dem. Heller ikke, selv om du har lavet en folder, købt en roll-up til din messestand eller lært at sige digitalisering i hver anden sætning.

Og selv om jeg har hørt, at udsigten er fed fra elfenbenstårnet, er det endnu federe at blive forstået. Ikke mindst af de potentielle kunder, som i stigende grad ikke kommer fra it-afdelingen.

I stedet er de sagesløse mennesker fra forretningen, HR eller marketing - og ingen af dem mindes med samme varme følelser som du Kontor & Data-messen Bella Center i 1998.

Den gode nyhed er, at det er der stadig flere succesfulde it-virksomheder, som har forstået.

Derfor indgår elementer som prototyper og hackatons med potentielle kunder som en naturlig del af deres produktudviklings- og salgsproces.

Spørger du de virksomheder, som behersker værktøjerne, så virker det, fordi kunden selv finder og oplever den værdi, som korrekt anvendt teknologi kan skabe for deres organisation.

Skal jeg derfor forsigtigt pege på det mest spændende område i 2017, handler det ikke om teknologi, men om skiftet i den måde, vi skaber og formidler den på.

Sådan, at alle kan forstå, hvad det er egentligt er, du laver.

Læs også: "Vi kunne jo med det samme se, at dem, som vi gerne ville ansætte, ikke følte sig godt tilpas, når til de kom til samtale på vores traditionelle kontorer"







Computerworld
Alka lancerer eget mobilselskab - trykker priserne helt i bund: "For os handler det ikke om at tjene penge"
Forsikringsselskabet Alka lancerer eget mobilselskab, der ifølge selskabet bliver Danmarks billigste.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan kan du arbejde effektivt uanset tid, sted og type af enhed
Hvad nu hvis dit arbejde, din information, dine processer og teknologien bag ved, var organiseret på en måde så det passede til din organisation – alt sammen guidet af en intelligent udgave af det digitale arbejdsrum? Det er visionen bag Atea og Citrix´s samarbejde med digital workspace – en smartere og mere effektiv måde at arbejde på. I dette whitetpaper kan du derfor læse om, hvordan du kan skabe et mere effektivt og brugervenligt arbejdsrum uanset tid, sted og enhed. En løsning der på en gang er både enkel og som sætter brugeren i centrum.