Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Office 2010 har fået en sløv start

Salget af den nye Office-pakke er skuffende. De nye egenskaber er ikke interessante nok og de gratis konkurrenter stjæler kunder i massevis.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Konkurrencen på markedet for kontorprogrammer er stor. Selvom Microsoft ligger klart i front med Office-pakken bliver presset fra især gratis online løsninger som Google Docs og Open Office stadigt større.

Det har Microsoft forsøgt at imødegå ved at introducere online-funktionalitet, så man ligesom hos de to konkurrenter kan arbejde med sine dokumenter online og gemme dem i "skyen".

Det har dog tilsyneladende ikke været nok. For selvom Office 2010 udkom på det internationale marked for blot nogle uger siden er salget sløvt. Der langes en hel del færre pakker over disken, end dens forgænger Office 2007, da den kom på markedet.

Analysefirmaet NPD Group forklarer det med, at dem der gerne vil have Office allerede har det, og dem som ikke har, ikke kan overtales til at springe på vognen af den nye pakke.

Pakken har simpelt ikke nok nye egenskaber til at retfærdiggøre en opgradering eller til at tiltrække nye kunder på et marked, der er så overfyldt af tilbud. Derfor er der mange firmaer og private der vælger at springe over i denne omgang.

I det kommende nummer af Alt om DATA, der udkommer om en uge, kan du læse vores dybdegående test af programmet.

Hvad med dig? Har du tænkt dig at opgradere? Skriv en kommentar i feltet herunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere