Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

TDC giver dig mobilsamtaler i hd

HD Voice forbedrer kvaliteten ved mobilsamtaler, og teknologien er nu tilgængelig for alle TDC-kunder.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Med HD Voice bliver samtalekvaliteten forbedret, idet du som bruger oplever, at baggrundsstøjen elimineres, og stemmerne bliver tydeligere. Det er for eksempel muligt at føre en normal samtale i et meget støjende miljø, hvor man ellers ville råbe til hinanden eller ikke høre hovedparten af samtalen.

Teknologien understøttes af TDC’s 3G-netværk, og teleselskabet har netop åbnet for HD Voice til privatkunder. »Vi giver nu vores privatkunder mulighed for at føre samtaler i en helt anden og forbedret kvalitet, end de er vant til. Det er en stor fornøjelse at føre samtaler på den måde, og jeg ved, at rigtig mange får glæde af det,« siger mobildirektør Johan Kirstein Brammer, TDC Privat.

For at opleve funktionaliteten og kvaliteten af HD Voice skal begge mobiler i en samtale være dækket af TDC’s 3G-net. Hvis man undervejs i samtalen bevæger sig hen et sted, hvor HD Voice ikke er tilgængeligt, vil samtalen gå over til almindelig lydkvalitet.

En anden forudsætning for at opleve HD Voice er, at begge parter i samtalen er udstyret med en telefon, som har HD Voice-teknologi indbygget og aktiveret. I dag understøtter de allernyeste telefoner fra Nokia og SonyEricsson HD Voice.

HD Voice koster ikke ekstra, men omfattes af det eksisterende abonnement.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere