Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Samsung og Apple i tæt tv-samarbejde

De to rivaler er til stor overraskelse blevet enige om at gøre iTunes og AirPlay 2 tilgængelige på Samsungs tv'er.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Når det gælder smartphones er Apple og Samsung de største konkurrenterne. Men når det gælder tv kan de åbenbart godt enes. Og det er kun en fordel for brugerne. For er du ejer af et Samsung-tv, vil du snart være i stand til at tilgå dine film og serier samt sende indhold direkte fra mobilen til skærmen, selv om du bruger iPhone.

Samsungs tv-univers bliver nemlig udvidet med en app til iTunes film og serier samt mulighed for at streame via AirPlay 2. Det har producenten annonceret på den netop afsluttede CES-messe.

Apple satser på indhold

For Samsung virker det som god en gevinst, de da sandsynligvis kan se frem til at få en masse Apple-brugere i tv-folden. Samsung vil det give deres brugere adgang til en af de største samlinger af udlejnings- og købefilm i 4K og HDR.

Omvendt graver Apple tilsyneladende sin egen grav for Apple TV-boksen. Til gengæld kan de se frem til en øget indtægt på deres indholdstjenester, hvilket da også virker som den strategi de har at lægge fremadrettet.

Udrulningen af iTunes og AirPlay 2 på Samsung-tv'er vil ske i løbet af foråret. Samsung annoncerede også at de digitale assistenter Google Assistant og Amazon Alexa kommer til deres tv'er.

AirPlay 2 Samsung-tv. AirPlay 2 på Samsung-tv.



Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere