Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Ny social tjeneste vil knytte dig tættere til din nabo

I dag lanceres Nextdoor, en ny social tjeneste, skabt til at opbygge gode naborelationer.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Vi kan bygge fællesskaber på tværs af kloden via Facebook og andre sociale medier, men danskerne vi i virkeligheden gerne bruge tid på mennesker, vi bor dør om dør med. Faktisk ønsker over halvdelen af danskerne (62%) et bedre forhold til deres naboer, at skabe et sikkert og trygt nærmiljø og at hjælpe ældre og folk fra andre kulturer i nabolaget. Det viser en ny undersøgelse fra Dynata.

”Vi ser, at samhørighed og lokalmiljø er noget, der optager os mere og mere. I en tid hvor sociale medier har ændret vores måde at forholde os til hinanden på, ønsker vi at finde tilbage til de værdier, vores forældre og bedsteforældre praktiserede, hvor man ofte havde mange fællesskaber gennem naboerne. Det kan derimod være lidt vanskeligt at være den, der tager den første kontakt og etablerer relationen,” siger Kirsten Poulsen, CEO hos Firstmove.

Ny app vil knytte lokale bånd

Nextdoor er netop skabt til dette formål. En platform, hvor danskere kan skabe gode naborelationer. Man taster sin adresse ind i appen og bliver dermed knyttet til sit nabolag.

Appen adskiller sig fra andre sociale apps ved, at man som medlem indtaster fuldt navn og skal verificere sin adresse, så det reelt kun er personer, der bor i ens område, der optræder i forummet.

Kvarterets beboere kan interagere med hinanden og for eksempel spørge om råd til at finde en god barnepige, låne en boremaskine, rapportere hvis der har været indbrud på vejen – eller finde en at drikke en kop kaffe med.

Nextdoor lanceres i Danmark i dag, efter at have haft succes i USA de seneste år.

En hjælpende hånd

Det er Nextdoors mission at hjælpe nabolag med at skabe fællesskaber, der ikke kun er af praktisk, men også af social karakter. Dynatas undersøgelse viser da også, at 17% af de adspurgte har haft brug for hjælp, men ikke har haft nogen at bede om hjælp hos. Ikke desto mindre viser undersøgelsen, at over halvdelen af de adspurgte gerne vil hjælpe deres naboer, men at de ikke ved, hvem der har brug for hjælp.

Hent appen og læs mere om Nextdoor her.

Fakta: Naboskab i Danmark
• 62% af danskerne ønsker en bedre relation til deres naboer
• 85 % af danskerne stoler på deres naboer
• 56% danskere vil gerne bruge én time eller mere på deres nabolag
• 88 % går op i sikkerhed
• 16 % kender navnene på minimum 10 naboer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere