Sikkerhedsprogram fra Microsoft

Firmaet har lanceret en ny strategi, der skal være med til at øge sikkerheden på internettet.

indhold

Microsoft erkender nu - bedre sent end aldrig - at firmaet har en forpligtelse til at øge sikkerheden af internettet og af brugernes data. Derfor har Microsoft lanceret en sikkerhedsstrategi, som er delt i to faser: "Get Secure" og "Stay Secure". Teknikerne hos Microsoft får nok travlt, da firmaet skriver følgende på dets site:

- We will not rest until your business is secure. Period.

Get Secure-fasen indeholder gratis support, hvis man har problemer med virus, samt en gratis cd, kaldet Security Tool Kit. Cd'en indeholder blandt andet opdateringer, service packs, information om at sikre et system samt værktøjer, der kan hjælpe kunderne med at øge sikkerheden. Man kan bestille cd'en på Microsofts site eller downloade Security Tool Kit her.

Stay Secure-fasen lanceres først om cirka to måneder, og kommer til at indeholde flere nye sikkerhedspakker, service packs, opdatering og værktøjer.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil