Vi skal have flere content brokers, tak

Klumme: Fremtidens aviser vil blive content brokers, der kan filtrere og formidle det rette udvalg af infrmationer. Vi har nemlig brug for hjælp til at vælge netop de communities, der kan opfylde vores individuelle behov.

Hermed jobopslag for dem, der skal føre nutidens aviser over i fremtidens førende mediehuse.

Der er brug for en ny stillingsbetegnelse i oplevelses-samfundet nemlig “content brokers” eller med et dansk ord “indholdsmæglere”.

Det er personer, der har blik for nye måder at løse individuelle behov på, nyt indhold, nye teknologiske muligheder, solidt kendskab til eksisterende udviklingsprojekter, evner at skabe kontakt på tværs af de etablerede skel, og som har økonomisk forståelse, så vedkommende kan få øje på, hvornår timingen for en ny ide er rigtig.

Nogle steder i vores samfund findes denne funktion allerede men i en lidt anden sammenhæng.

Det er for eksempel på en avis som Computerworld.

Den retter sig til mennesker, der arbejder med it, den formidler nyheder både på det teknologiske og det forretningsmæssige område.

Filtrerer og kvalificerer

Men det, der for alvor er interessant i denne sammenhæng, er, at Computerworld kvalificerer, filtrerer og formidler dette rette indhold til brugerne.

Avisens journalister fungerer som content brokers på det indholdsmæssige område.

Sammensætning af indhold skaber nye erkendelser, disse erkendelser skaber nye møder mellem mennesker, og det kan skabe nye produkter.

I fremtiden bliver der brug for meget mere af det, Computerworld gør.

Tiden er jo knap

Behovet øges, fordi tiden er knap i dagligdagen.

Der er så mange interessante områder, som man gerne vil holde sig ajour med, men man kan ikke nå det på et dybere plan i dagligdagen.

Derfor har man brug for nogen, der gør det for en.

Behovet øges også, fordi kompleksiteten i mulighederne stiger.

Når man skal telefonere i dag, har man mulighed for at gøre det via fastnetlinjen, GSM eller 3G forbindelsen eller Skype.

Paralelle løsninger

Tidligere ville en gammel teknologi efter et stykke tid ofte blive skiftet ud med en ny og bedre.

Det sker ikke i samme grad i dag.

I stedet eksisterer der en række parallelle løsninger, som på nogle måder kan det samme for brugeren, men hvor mængden af nye produktmuligheder er vidt forskellige.

Det betyder, at man er nødt til at holde øje med mange flere faktorer samtidig for at være ajour, og derfor har man brug for content brokers.

Der bliver også flere og flere, der vil konkurrere om vores personlige data.

Et aktuelt eksempel på, at vores navn kan være penge værd, er datingsitet Beautiful People.

Ifølge ejeren kan han snart sælge databasen med navne og kontaktdata på beautiful daters for en milliard kroner.

Vi har brug for hjælp

Når vi får flere og flere tilbud om at indgå i diverse communities, vil vi få brug for hjælp til at vælge netop dem, der kan opfylde vores individuelle behov.

Fremtidens bedste content brokers er dem, der klart kan definere, hvem de ønsker at nå med hvad.

Det betyder, at det bliver endnu mere vigtigt at kende sine brugere, at vide hvad der rører dem, hvad der får dem til at handle, hvad de drømmer om, og hvordan de bedst får lige netop den viden, de har brug for, når de har brug for den.

Hos den gode content broker er “not invented here” -syndromet aflivet, direktøren går forrest og kender sine brugere som sin egen iPod, medarbejderne bliver belønnet for at få øje på brugernes behov og for at finde nye smarte måder at møde disse behov på.

Sådanne brokers vil få mange abonnenter, der fortsætter deres abonnement, så længe deres behov bliver opfyldt.

Pouline Middleton er direktør for Crossroads Copenhagen, et netværk for kultur, medier og kommunikationsteknologi.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.

Mere om samme emne

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Cyber Security Festival 2025

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og...

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S