Få dit eget hovedstrøg på nettet

Klumme: Et separat og anonymt website, man langsomt tager ejerskab på, kan være en god og givende mulighed for at markedsføre sig.

Artikel top billede

Hvis du nu for eksempel har en vinshop på nettet, kan det være rigtig "good value for money" at oprette en vinportal, der ikke har noget som helst med din webbutik at gøre.

Altså simpelthen gå ud uden at fortælle, at det har noget med dig at gøre og skrive informativt om vin og kalde det site noget helt andet.

Når der er gået noget tid, og alle dine konkurrenter og kunder begynder at linke til den, så begynd stille og rolig at sætte sponsorater på og skrive, at denne side er sponsoreret af din vinforretning. Og så begynd stille og rolig at tage et ejerskab.

Frugterne høstes

For på dette tidspunkt er den allerede linket godt ind, og der begynder at være god trafik på den. Så kan du begynde at høste ind af frugterne. Det var faktisk det, vi gjorde med Jubii i sin tid.

I 1995 startede vi internetudbyderen cybernet.dk. Samme år lavede vi Jubii, som vi byggede fuldstændig undercover. Der var ikke nogen, der vidste, at det var vores. Alle mulige konkurrenter linkede til den og syntes, den var genial. Da vi så begyndte at lægge reklamer ind for cybernet.dk, væltede det ind med kunder.

Vi er i gang med det i SPAMfighter. Tys-tys. Der har vi lavet en blog, hvor vi har nogle indere, der sidder og skriver nyheder om antispam, antiphishing, altså security-nyheder. Der står intet om SPAMfighter. Der står ikke noget om, hvem der ejer domænet. Ingen steder indikerer det, at det her er SPAMfighter.

Det er en weblog, som er noget af det nemmeste at lave, og allerede nu kommer der rimelig mange besøgende på siden. Stille og roligt.

20 øre pr. besøg

Efterhånden som der kommer flere, begynder vi at sætte et SPAMfighter-sponseret logo på, hvilket folk synes er meget naturligt. Så er det sådan set bare at høste de brugere ind.

Inderne koster os 1.000 dollars om måneden. De skriver 200 nyheder, og det kommer til at give godt 1.000 besøgende om dagen, hvad jeg klart forventer relativt hurtigt. Det bliver til 30.000 besøgende om måneden, og til en pris på 6.000 kroner bliver det i starten 20 øre per besøgende, hvilket er en okay pris.

Dette antal vil stige, mens prisen er den samme, og på længere sigt kommer vi ned i få øre pr. besøgende og så bliver det rigtigt sjovt!

Dertil lægger vi en del af artiklerne ind på SPAMfighters forside, og det giver godt indhold.

Smart markedsføring

Hvis vi en dag bliver trætte af det, og ikke gider vedligeholde det mere, så har vi måske 10.000-20.000 sider, der ligger på nettet og vil få en frygtelig masse antispam-, antiphishing-, antispyware- og antivirus- interesserede brugere ind på sitet. På det tidspunkt vil det ikke koste fem flade øre.

Så det at oprette et separat website, man langsomt tager ejerskab på hen ad vejen, og som kan tiltrække din kundegruppe, kan være en utrolig interessant mulighed for at markedsføre sig på langt sigt.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    KMD A/S

    Konsulent til KMD Health & Social

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cybersecurity

    Københavnsområdet

    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car