Artikel top billede

TDC og CSC underskriver aftale til to milliarder

CSC og TDC har indgået en aftale til mindst to milliarder kroner. CSC skal drive og udvikle TDC's applikationer i syv år.

I dag landede CSC endnu en megaaftale med TDC. Outsourcing-aftalen er mindst to milliarder kroner værd for firmaet.

Aftalen betyder, at CSC skal drive mere end 500 applikationer for TDC og levere support til 17.000 ansatte i telekoncernen.

Samtidig betyder aftalen, at omkring 220 TDC-ansatte bliver overført til CSC om en måneds tid.

"CSC er meget glad for at udvide samarbejdet med TDC," siger administrerende direktør Jesper Kryhlmand, CSC Danmark.

"I løbet af de sidste fem år er vores support vokset. Det kommer til udtryk i vores kritiske IT-transformations-program, som vil give TDC's applikationer den smidighed, innovation og performance, selskabet har brug for til at understøtte sin forretning," siger direktøren.

Dobbelt op

TDC og CSC har samarbejdet siden 2003 og siden marts sidste år har CSC drevet TDC's infrastruktur.

Den nye aftale er dog meget større, da aftalen fra sidste år kun beløb sig til 330 millioner kroner.

"Vi samarbejder allerede med CSC på flere fronter og er meget tilfredse med, at de nu også er blevet partner på udviklingen og vedligeholdelse af vores samlede interne systemer," siger Jørgen Jakobsen, direktør i IT Norden i TDC.

Han lægger især vægt på CSC's størrelse i markedet.

"Jeg er sikker på, at vores alliance med CSC som en af markedets største udbydere vil sikre det bedste setup for TDC og vores kunder," siger Jørgen Jakobsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere