Artikel top billede

Sådan kan borgere nu få service fra embedsmænd i Guldborgsund Kommune.

Mød den virtuelle receptionist fra Guldborgsund

I Guldborgsund har de oprettet et såkaldt kontaktcenter væk fra kommunens hovedby, der skal betjene borgere andre steder i kommunen.

I Guldborgsund Kommune har man netop søsat helt nye digitale midler i sin service over for borgerne.

Blandt andet har man ansat en ny medarbejder, "Den Virtuelle Receptionist".

Fremover vil medarbejdere i Sakskøbing kunne betjene borgere i Væggerløse og på rådhuset i kommunens største by, Nykøbing.

Løsningen vil bestå at af to Cisco TelePresence-skærme, så mødedeltagerne i begge ender fremstår i fuld og naturlig størrelse.

Samtidig er lyd og billede optimeret, så der ikke er forsinkelser, ekko med videre, forklarer borgerservicechef Ib Larsen fra Guldborgsund Kommune.

"Kontaktcenteret ligger i ikke i kommunens hovedby, men kan fjernbetjene til foreløbig to andre steder i kommunen," siger han.

Han forklarer, at ideen blev født, da kommunaldirektøren var på studietur i USA, hvor han netop faldt over en lignende Cisco-løsning.

Netdesign: Kan bruges overalt
På sigt kan projektet udvikle sig til at omfatte jobcentre, ydelseskontorer og andre sagsområder.

Og kommunen oplyser, at man måske endda på et tidspunkt kan forestille løsningen ude i borgernes hjem.

Hos Netdesign, der er levererandør, forklarer salgschef Bo Holden, at teknologien i Guldborgsund kan anvendes på utallige områder.

Eksempelvis i Udkantsdanmark kan man forestille sig arbejdspladser i såkaldte kontaktcentre, der leverer sagsbehandling til borgere i tættere befolkede dele af landet. Og internt i kommunerne behøver borgere ikke at køre ind til storbyerne for at få service, forklarer han.

"For den enkelte borger, der måske bor i udkanten af kommunen, betyder den kortere rejseafstand og dermed mindre ressourceforbrug, at det er lettere at komme i kontakt med kommunen. Og det behøver ikke længere at være en parameter at bo tæt på borgerservice-centeret eller rådhuset for at få en god service," siger han.

Læs mere om, hvordan it kan redde Udkantsdanmark




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere