Avatar billede nogetfornoget Mester
17. marts 2017 - 11:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forhindre at Excel disabler add-in

Hej,

vores finans folk bruger et bestemt Exccel add-in hver måned i forbindelse med deres månedsafslutning.
Hver gang de skal bruge dette - så skal de ind og manuelt aktivere det - da Excel "slår" det fra - dvs. der kommer pop-up og spørger om de vil slå dette add-in fra, da det tidligere har givet problemer - der er "ingen" der læser denne advarsel - de trykker bare på "yes" og så åbner excel...

er der en måde hvorpå man kan sikre sig at dette add-in ikke bliver disabled hver gang?
Avatar billede amite Mester
17. marts 2017 - 16:51 #1
Den er lidt ældre denne post - men den beskriver det meget godt.
https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/1405d852-66ab-450c-b72a-8fd0f14c3344/prevent-excel-or-word-from-disabling-add-ins-automatically?forum=officeitproprevious
Kort fortalt, virker det som tiltænkt. Du kan lave noget kode i dit login script eller tilsvarende som fjerner nøglen fra registry hver gang de starter - men du kan ikke få Excel til at holde om med at "beskytte".
Avatar billede nogetfornoget Mester
20. marts 2017 - 08:48 #2
ok - tak for input.

Vi er så underlagt nogle tunge firma politikker - så jeg får ikke lov til at køre den ved hvert login.
Men du besvarede mit spørgsmål - tak :-)