11. november 2017 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering på hel række på baggrund af værdi i en celle i rækken

Hej,

jeg har læst det der står på:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1017423

Og ud fra det synes jeg har har gjort det rigtigt.
Men det virker ikke.
For hver måned er der lidt over 1000 rækker, jeg skal igennem
alt efter om der står:
Discharge
Idle
Charge
Cell balancing
Charge complete
skal rækken havde en bestemt farve....

Jeg har opret en ny regel i Betinget formatering.
Formel står til: =$A4:$O4="Discharge"
Gælder for:  =$A$4:$O$1363.
Jeg har valgt en grøn fylde farve og trykket anvend,
men der sker ingen ting, desværre...
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. november 2017 - 14:28 #1
Du kan bruge:

=$A4="Discharge"

Gælder for $A$4:$O$4

Herefter kan du bruge formatpenslen til at kopiere den betingede formartering til andre rækker.
11. november 2017 - 15:54 #2
Tak.
Du har hjulpet mig meget.
Jeg har fundet ud af, at jeg ikke behøver at bruge formatpenslen.
Det er i række G teksten står som skal afgøre hvilken farve det skal være.

Jeg har nu brugt formelen:  =$G1="Discharge"

Gælder for =$A$1:$O$1363.
(Så ændre den alle rækkerne i arket, der indeholder Discharge, med den valgte fylde farve)

Og jeg har gjort det igen med =$G1="Cell balancing" med fylde farve rød

Og det virker helt perfekt.
11. november 2017 - 16:24 #3
Jeg skal bare huske at stå feltet i G1, når jeg opretter reglen.