Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dividere med en celle, der bevares ved en sortering

Hej

Jeg har et excelark, hvor jeg i kolonne "D" dividerer alle tal med tallet i celle C15. Når jeg sorterer efter en af den andre kolonner, skal alle tal i kolonne D stadig være divideret med det tal der stod i celle C15, men som nu står i f.eks. celle C20.

Jeg ønsker en formel der kan kopieres, så jeg ikke skal taste formlen ind i hver enkelt celle.

Nogen der kan et smart trick?

På forhånd tak.
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
12. april 2011 - 01:39 #1
Hop ind på nedenstående forum og spørg eksperterne ad:

http://forum.excel-regneark.dk/
Avatar billede Tryphon Nybegynder
12. april 2011 - 08:54 #2
Har du en unik identifikation af linje 15? Så kan du måske bruge et LOPSLAG.
Avatar billede KurtOA Praktikant
15. april 2011 - 18:53 #3
Jeg er sikker på at du ganske let kan løse dette ved at navngive den celle som din "stamværdi" findes i:

1. Stil dig i cellen med den værdi som du vil bruge
2. Vælg > Indsæt > Navn >Definer - Skriv "Stamværdi" (eller lignende) i feltet og klik ok.
3. Du kan nu referere til værdien i denne celle i dine formler:
fx: "=+Stamværdi*1,25"

Stamværdi vil nu kunne findes på droplisten lige over "Kolonnen A".

TIP: Du kan også stille dig i cellen - indtaste navnet i dette tomme felt (altså lige over A-kolonnen) og taste Enter.
Det navngiver cellen på samme vis om forklaringen øverst.

mvh Kurt
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 23:28 #4
Tak kurt.
Sender du et svar?
Avatar billede KurtOA Praktikant
28. august 2011 - 01:10 #5
Ok :-) Håber det løste dit problem.
mvh Kurt