Avatar billede gimle007 Praktikant
06. juni 2011 - 13:02 Der er 3 kommentarer

Tilføje en anden brugers postkasse med GPO

Vil gerne at vores brugere ikke selv skal sætte alle deres forskellige postkasser op hver gang de logger på en ny pc. Når de starter outlook 2010 får de selvfølge deres standard postkasse, men de brugere også en masse fælles postkasser.

De kører lige nu med roaming profile, men postkasse indstillingerne blive ikke roamet med rundt, da disse indstillinger ligger i local mappen og ikke roaming mappen.

Jeg har ledt over alt efter en måde hvor på man centralt kan styre hvorfor nogle brugere der skal havde de forskellige postkasser.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juni 2011 - 06:07 #1
normalt så følger postkasse opsætningen altså roaming profilen, så det lyder underligt.
Avatar billede gimle007 Praktikant
08. juni 2011 - 13:09 #2
Det er ikke helt rigtigt at vi benytter roaming profiles. Vi brugere redirecting folders (AppData). Ved ikke om der er forskel på hvorfor nogle data som bliver lagt på server?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2011 - 06:15 #3
Opsætningen er gemt i registry. Jeg har fundet noget heromkring:
KHCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles
HKCU\Software\Microsoft\Exchange\Client\Options

Ved ikke om der er flere steder. Langt det nemmeste vil være at implementere roaming profiles som jeg ser det.