Internetbutikker skal give fortrydelsesret

Også internetbutikker, der fungerer som mellemhandlere, skal give returret.

Selvom internetbutikker kun fungerer som et mellemled mellem kunder og leverandører, skal butikkerne give kunderne returret, hvis de ikke oplyser, hvem kunden egentlig handler med. Det fastslår Forbrugerklagenævnet i en sag om internetbutikken Shopman, der havde solgt et musikanlæg fra et tysk firma til et dansk ægtepar.

Anlægget levede ikke op til løfterne; For eksempel var udgangseffekten ikke 5x100 watt, men kun 5x40 watt, og Shopman havde ikke givet parret besked om, at de handlede med det tyske firma eller oplyst om den lovpligtige fortrydelsesret, der gælder, når man handler med en netbutik.

På den baggrund fandt Forbrugerklagenævnet, at Shopman skulle betale pengene tilbage til firmaet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere