Populær dansk motionstjeneste ramte muren

Endomondo.com har været nede over et døgn. (opdateret)

Artikel top billede

Den danske motionstjeneste Endomondo.com har for tiden så mange besøgende, at den ikke kan håndtere dem på hjemmesiden.

I over et døgn har siden været nede.

Det er frustrerende for mange brugere. De kan stadig måle deres præstationer med applikationer til blandt andet Android og iPhone, men de kan ikke uploade tiderne til internetprofilen.

"Jeg tror, at jeg har slået alle mine rekorder," skrev en bruger således frustreret i går, mandag, på tjenestens Facebook-side; altså tilsyneladende uden, at han kunne få svar - eller prale over for sine venner.

Når man besøger hjemmesiden, får man enten en simpel fejlside, der melder om HTTP 404, hvor serveren ikke kan finde det søgte, eller en splash-side som Endomondo har lagt på som midlertidig skal hen over den almindelige side.

"For mange Endos!", står der blandt andet undskyldende på splash-siden. 

Ingen finansiering
Det er usædvanligt, at en tjeneste er nede så længe på grund af for mange besøgende. Det kan skyldes, at Endomondo måske er gået sukkerkold. Indtil videre har tjenesten, der blev stiftet i 2007, et nettoresultat på minus 2,18 millioner kroner ifølge de seneste offentliggjorte tal fra 2009. Folkene bag har så vidt vides endnu ikke lavet en klar model for, hvordan de skal tjene penge på den gratis tjeneste, så det kan godt tænkes, at der ikke er mange penge til at sørge for førsteklasses kapacitetsudstyr.

Også Endomondos telefoner er tilsyneladende nede, eller også har folkene bag blot for travlt. ComON har i hvert fald ikke tirsdag eftermiddag og aften kunnet få fat på dem for at få en kommentar.

Endomondo har fået en del gode anmeldelser. I sidste uge blev tjenesten nummer to i verden i en brugerafstemning på en Lifehacker.com.

Opdateret tirsdag klokken 23.00: Det lykkedes senere tirsdag aften ComON at få en kommentar fra Endomondo. Den kan læses her.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil