Ny 3-boss rydder op

Afskedigelsen af de to danske 3-direktører er en oprydningsaktion fra 3's nye direktør Jesper Weng. Fyringerne sker dog også i erkendelse af, at 3's kunderservice har været for dårlig.

På to-måneders dagen for sin tiltrædelse skiller 3-direktør Jesper Weng sig af med et par ledende medarbejdere. Fyringerne af selskabets salgsdirektør og kunderservicedirektør er en direkte konsekvens af, at der nu er kommet en ny mand med en ny stil.

»Jeg har mine ideer om hvordan, selskabet skal drives videre, og det er dem, jeg er ved at indføre nu. Det indebærer, at jeg sammensætter et nyt management-team, og derfor har jeg valgt at stoppe samarbejdet med de to direktører,« forklarer Jesper Weng til IT-avisen ComON.

Svigtende kundeservice
Bag den nye ledelse, ligger dog også Wengs erkendelse af, at 3 skal forbedre sig for at kunne fortsætte indtoget i Danmark.

»Vi har haft en god tilgang af kunder på det seneste, og dermed har vi bevist, at vi godt kan få kunder. Nu skal vi bevise, at vi kan levere de services, som de forventer af os,« siger Jesper Weng og uddyber:

»Vi har nu været på markedet i mere end et halvt år og kan nu se på hvilke punkter, det er, at vi ikke har været gode nok. Et af de punkter er vores kundeservice, hvor vi har fejlet, fordi vi ikke har været gode nok til at estimere tilgangen af kunder. Det har betydet, at vores svartider har været alt for lange. Samtidig har vi haft softwarefejl i flere telefoner,« siger Jesper Weng og fortæller, at der nu arbejdes på at få ændret på disse ting. Blandt andet vil 3 nu tage ud til alle erhvervskunder for at udskifte softwaren i telefonerne.

»Det er ting, som jeg som kunde ville forvente, fungerede. Og da vi gerne vil ind hos erhvervskunderne, så er det sådanne ting, vi skal have rettet op på. Vores kunderservice skal simpelthen være bedre,« pointerer Jesper Weng og understreger, at han ser kundeservice og salg, som to tæt integrerede dele.

Måske er det derfor, at 3's salgsdirektør Jan Gaardboe Andersen også er blevet fyret. I stedet har Jesper Weng hyret sin mangeårige konkurrent Vikas Ole Chand, som Weng konkurrerede med i tiden i det britiske teleselskab, Colt Telecom.

»Vikas og jeg har været konkurrenter i flere år, og han har et par gange hugget ordrer fra mig, som jeg meget gerne ville have haft fat i. Han har stor erfaring både med privat- og erhvervsmarkedet og vil være et stort aktivt i vores bestræbelser på at vinde ind hos erhvervslivet,« siger Jesper Weng.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere