3 runder 50.000 kunder

3G-Teleselskabet 3 havde 30. juni 50.359 kunder mod blot 3.425 ved årsskiftet. Nu vil 3 udvide dækningen til at omfatte alle danske byer med mere end 5000 indbyggere.

I løbet af seks måneder i 2004 hentede 3 godt 47.000 nye kunder. Det skriver Berlingske Tidende.
I de første godt to en halv måned, der gik fra 3 blev introduceret i Danmark i efteråret 2003 til årsskiftet, fik selskabet knap tre et halvt tusinde kunder. Men nu er der kommet fart over feltet og selskabet havde 30. juni i alt 50.359 kunder.


Kunderne kommer bredt fra andre teleselskaber, og mange blev fristet af 3's tilbud om at ringe gratis og bruge gratis videotelefoni mellem 3-telefonerne, men en del har desuden valgt at udvide abonnementet, så de for eksempel kan modtage nyheder, musik-videoer og forfilm på telefonen.

»Det er utroligt opløftende, at folk ikke bare tegner abonnement for at få en billigere telefon. De bruger faktisk tjenesterne,« siger 3's administrerende direktør Jesper Weng.

Endnu er det dog mest tekst- og talebeskeder, der trækker kunderne til, men Jesper Weng håber, at kunderne - efterhånden som »hullerne« i 3's mobilnet fyldes ud - vil bruge telefonen som en mobil bredbåndsforbindelse.

3 udvider i løbet af 2004 sendenettet til at omfatte alle byer med flere end 5000 indbyggere og det er planen, at der inden 1. september sættes 50-80 nye sendesteder op.

Næste skridt i selskabets fremmarch er åbningen af to nye 3-butikker i Aalborg og Odense, og senere følger blandt andre Randers, Vejle og Kolding. Målet er, at 40 nye butikker har slået dørene op inden året er omme.

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger RPA-udvikler til Robotics Operational Center (ROC)

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Midtjylland

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil