Danskerne vil købe billig elektronik online

En undersøgelse af online-salgsvirksomheden TradeDoubler konkluderer, at danskerne jagter tilbud på elektronik på nettet.

Danskernes tilbudsjagt har spredt sig til elektronik på nettet, fordi der er er penge at spare. Det er konklusionen i en undersøgelse fra TradeDoubler.

3.224 personer har deltaget ved at besvare spørgsmål om deres købevaner. Mest søgt er rejser på nettet, som har en tilslutning på 50,1 procent, mens underholdning som bøger, musik, film og spil følger efter med 42,1 procent. Derefter kommer elektronisk på 38 procent.

På den baggrund vurderer Anders Fritz Carlsen, nordisk direktør i TradeDoubler, at de traditionelle elektronikbutikker risikerer at tabe kampen om kunderne, hvis de ikke er synlige på nettet.

»Danskerne er i høj grad også tilbudsryttere på nettet, især når der handles elektronik. 70,9 procent køber elektronik på grund af, at det er billigere, mens 62,6 procent køber, da det er nemt at sammenligne pris og finde tilbud. Disse tal er væsentlig højere end for andre produktgrupper,« siger Anders Fritz Carlsen fra TradeDoubler i en pressemeddelelse.

Af andre årsager til at købe elektronik på nettet, nævner 50,6 procent, at der kan handles døgnet rundt, mens 45,9 procent lægger vægt på, at det sparer tid.

Computere, telefoner og kameraer er elektroniske topscorere i undersøgelsen, mens musikanlæg, mp3-afspillere, video, dvd og hårde hvidevarer også er godt med.

Undersøgelsen er foretaget udelukkende online blandt besøgende på krak.dk, der blev spurgt, om de ville svare på nogle spørgsmål. Ifølge InterResearch A/S, der har foretaget undersøgelsen, skulle den dog være repræsentativ dels på baggrund af antallet af deltagere og dels fordi, der er taget højde for køn, alder og geografi blandt de svarende.

Netcompany A/S

Business Cloud Engineer

Københavnsområdet

Shure Scandinavia A/S

Signal Processing Developer with Ambitions

Københavnsområdet

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S