TDC sylter bevidst kundeskift

CBB og Tele2 anklager TDC for bevidst at sylte sager, hvor kunder ønsker at skifte fra telekæmpen til en af de mindre kunder. Omkring halvdelen af ønskerne når aldrig frem.

Når mobilkunder ønsker at skifte fra TDC til en af konkurrenterne, sker det meget ofte, at fuldmagten fra kunden af uforklarlige årsager aldrig når frem til TDC, fremgår det af P3 Nyheder.

CBB sender hver måned over 1.000 kundefuldmagter til TDC. I 30-50 procent af disse lyder svaret fra TDC, at fuldmagten ikke er modtaget, og at den skal sendes igen for, at kunden kan blive flyttet til konkurrenten.

Hos Tele2 er tallet nogenlunde det samme, og det får Tele2 til at mistænke TDC for bevidst at smide fuldmagterne fra kunderne væk.

»Tallet er så stort, at der ikke kun kan være tale om fejl. Der må være andre årsager til, at så mange fuldmagter kan forsvinde,« siger markedsdirektør i Tele2, Thomas Nistrup til DR's P3 Nyheder.

»Det er jo noget, der hindrer folk i at flytte fra det ene selskab til det andet,« uddyber han.

TDC har ifølge P3 Nyheder ingen kommentar til, hvorfor at op i mod halvdelen af flytningerne ikke går igennem i første hug.

Teleanalytiker Torben Rune kalder det i P3 for meget utilfredsstillende, at tallet er så højt.

»Det burde nærmere tage syv minutter end syv måneder at overflytte en kunde,« siger Torben Rune til P3.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere