Artikel top billede

(Foto: Oracle / Hartmann Studios)

Hurd hyldet som helt hos Oracle

Den detroniserede HP-boss Mark Hurd har nu vendt stemningen i Oracles kanal. Og hyldes af amerikanske CRN, som Oracles orakel.

Ligesom Mark Hurd var et stort navn blandt amerikanske HP-forhandlere, er Mark Hurd nu blevet det for Oracles hardware-kanal, hvis man skal tro amerikanske CRN. Det er lykkedes Hurd at få Oracles kanalstrategi på skinner. Og få partnerne med på vognen.

Det skriver amerikanske CRN i forbindelse med at de kårer Mark Hurd, som "Top Channel Advocate" for 2011.

Amerikanske CRN citerer i den forbindelse en række forhandlere, der kom med til Oracle i forbindelse med Oracles køb af SUN, for at de er meget tilfredse med at Hurd har fået sat fokus på kanalen.

Også Oracles partnerchef Judson Althoff indrømmer overfor amerikanske CRN, at Mark Hurd har iværksat noget, der ligner en kanal-revolution hos Oracle.

"Vi har sandsynligvis haft flere opkald til partnere fra Oracles topledelse i de sidste fem kvartaler, hvor Mark Hurd har været hos Oracle, end i samtlige 12 år jeg har været hos Oracle, siger Althoff til CRN.

Forhandlere fortæller til amerikanske CRN, at Mark Hurd er på vej til at ekspandere Oracles dækning af markedet med 25 procent. Og de forhandlerne, som amerikanske CRN har talt med, der ellers for bare ni måneder siden - i marts måned - krævede forandringer fra Oracle, er begejstrede for Oracles nye kurs.

"Der et langt bedre muligheder for os nu, end dengang vi var hos det gamle Sun. Der havde vi grænser for væksten," siger Mardi Norman, direktør for californiske Dynamic Systems, til CRN i USA.

Også CRNs klummeskribent Steve Burke hylder Mark Hurd, for hans måde at lave forretning på den rigtige måde.

"Han gjorde det hos NCR og han gjorde det hos HP. Nu gør han det hos Oracle," skriver Steve Burke i sin klumme.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere