It-forhandlere er blevet interessante for GN Netcom

I erkendelse af at kanalen er vigtig for salget af Jabra, har GN Netcom genopfundet deres partnerprogram og søger efter nye forhandlere.

Artikel top billede

Unified Communication. Det er den front, som nordisk direktør for GN Netsom Søren Schønnemann for alvor vil åbne. Som han ser det, så ligger væksten for salget af Jabra, som er GN Netcoms varemærke, i it-salgskanalen.

»Ude hos kunderne er den gamle telefoni-ansvarlige blevet bokset ud af it-medarbejderen.  It-medarbejderne har ikke samme kompetence som den telefonansvarlige. Det har vores it-partnere heller ikke: derfor skal vi sørge for, at der kommer rådgivning ind i salget,« siger Søren Schønnemann.

Derfor har GN Netcom nu genopfundet deres partner-program, som de relancerer under navnet WIN. Det sker primært, fordi GN Netcom vil have mere fokus på at få it-forhandlere til at sælgere selskabets Jabra-produkter.

»Vi skal være knivskarpe i at fortælle den lille solutionprovider, hvorfor han skal sælge Jabra-headsets. Med Unified Communication vokser vores marked ifølge Gartner til dobbelt størrelse i 2015. Vi skal ud og have fat i nye partnere for at få vores del af det vækstmarked,« siger Søren Schønnemann.

For ham er det også vigtigt i den proces at fastholde fokus på, at Jabra er et højmarginalprodukt. Derfor er vidensalget vigtigt.

»Mange kender ikke forskellen på et Logitech-headset til 100 kroner og et Jabra-headset til 3000 kroner: det skal forklares, og det kan være svært, hvis man ikke har følt forskellen,« konstaterer Søren Schønnemann og uddyber, hvorfor det nye kanalprogram er vigtigt:

»Hvis vi skal undgå, at det ender i en pris-pris-diskussion, så er vi nødt til at investere i markedsforståelse på partnerniveau. For den rådgivning, der skal ind i salget er vi nødt til at stille os som garant for. Og det er derfor, vi lancerer det nye partnerprogram.«

Søren Schønnemann fortæller, at det nye partnerprogram også er et led i en forandring hos GN Netcom.

»Jeg tror ikke, det er en hemmelighed for særligt mange, at GN Netcom historisk betragtet har været meget produktorienteret. Men den går ikke længere. Vi er nødt til at være markedsorienterede. Det betyder, vi er nødt til at spørge markedet, hvad de vil have. Både på produktniveau, men også på det kommercielle niveau. Det er koncernchef Mogens Elsberg, der repræsenterer det syn. Vi er blevet meget klogere på det, efter at han er tiltrådt som koncerndirektør,« siger Søren Schønnemann.

Han medgiver samtidig, at det er en proces, som nu er sat i gang.

»Det er jo ikke noget, der sker over night. Det er lang proces, hvor vi skal bliver mere agile og passionerede i forhold til vores produkter. Det er en proces, hvor vi skal have partnerne med, og hvor vi skal arbejde med vores værdisæt i forhold til kanalen,« siger han.

Det betyder at han vil jagte forhandlere i it-kanalen, hvor han mener, der er potentiale til vækst.

»I vores gamle partnerprogram havde vi 250 forhandlere tilknyttet. Ved at gå ud i kanalen satser jeg på, at jeg kan lægge 125 partnere til, hvor det er vigtigt for mig at komme ud og forretningsudvikle med nogle af de gode,« siger Søren Schønnemann.

Han fortæller, at det er en kerneprioritet at få fat på især konsulenthuse, der sælger cloud-løsninger.

»Når forhandleren sælger en Office 365-løsning, så skal jeg have ham til at tænke på, om det ikke også ville være en god ide for ham at tjene på at sælge headsettet til cloudløsningen samtidigt. Det er der, vi skal hen,« konstaterer Søren Schønnemann.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Erfaren leder til cyberdivisionen i Hvidovre

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Midtjylland

Netcompany A/S

Network Engineer

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job