Trend Micro: Cloud bag dansk kanaloprydning

Sikkerhedsproducenten sætter tommelskruerne på sine forhandlere: I skal vide mere om cloud og infrastruktur, siger landechef Kim Lindberg.

Artikel top billede

Tiden er ved at løbe fra den traditionelle forhandler af sikkerhedsløsninger. Sådan lyder budskabet fra Trend Micros danske landechef Kim Líndberg, som opfordrer forhandlerne til at skaffe sig ekspertise indenfor cloud og infrastruktur - hellere i dag end i morgen.

»Hos Trend Micro efterlyser vi i stigende grad partnere, som er eksperter inden for virtuel infrastruktur. De har langt bedre forudsætninger for at sælge vores produkter end den traditionelle sikkerhedspartner, der slet ikke har samme indsigt i kundernes infrastruktur. Samtidig oplever vi, at forhandlere af virtuel infrastruktur i stigende grad ser sikkerhed som en vigtig komponent i deres samlede produktsortiment,« Kim Lindberg.

Han forudser samtidig, at de øgede krav til forhandlernes kompetencer vil betyde, at Trend Micro i fremtiden vil samarbejde med færre forhandlere, i takt med at markedet forandrer sig.

»Den typiske sikkerhedspartner er ved at være passé, og forhandlerne kan godt selv se, i hvilken retning, det bærer. Fremtidens sikkerhedspartner skal vejlede både på strategisk såvel som teknisk niveau, fordi kunderne i stigende grad har brug for en trusted advisor, der kan hjælp med at finde de bedste sikkerhedsløsninger. Det er det, kunderne efterspørger, og de forhandlere, der ikke kan levere hele pakken vil forsvinde fra markedet,« siger Kim Lindberg.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S