Artikel top billede

Datapro: Vi har ikke mærket krisen

Et solidt regnskab giver den storkøbenhavnske NAV-forhandler ro til at omorganisere med fokus på vækst.

Med hardwareforhandlerdelen vel solgt fra kan Datapro præsentere et regnskab, der fremviser et overskud på 6,8 millioner kroner før skat. Selv om det er knap en million kroner færre end sidste regnskab, er direktør Brian Atli Andersen glad for resultatet.

"Vi er flyttet fra Ballerup til Måløv og har fået tre gange så meget plads. Og så er vi gået fra at have to teams til nu at have fire. Så jeg er meget tilfreds med resultatet," lyder det fra Brian Atli Andersen.

Han fremhæver, at Datapro har brugt sin energi til at tilpasse virksomheden til vækst. Blandt andet er virksomheden flyttet til de større lokaler, for netop at gøre plads til en udvidelse. Og i forrige regnskabsår blev hardwareforhandlerdelen Respond it solgt fra, hvilket gør, at der nu kan satses mere målrettet på Microsoft-forretningen.

For selv om det er Brian Atli Andersens mantra, at Datapro ikke skal vokse sig for stor til sit markedsfokus, som er SMB-markedet, så tror han på, at der plads til vækst hos NAV-forhandleren. 

"Vi har forståelsen for, at hvis man vil være noget på Dynamics i dag, så skal man fremstå som noget mere end en garage-løsning. Kunderne vil også have både web-integration og Sharepoint. Derfor skal vi have et større produktudbud. Vi oplever også - måske på grund af krisen - en kundetilgang - men hvor kunderne hver især køber mindre. Derfor skal vi også vokse," siger Brian Atli Andersen og fortsætter:

"Men selv om vi gerne vil være større, så betyder det ikke, at vi bliver et nyt Colombus IT, for vi mener, at man som virksomhed skal passe i størrelse med de kunder man har. Det er vigtigt for os. Nogen af de store løber ind i problemer fordi de ikke er i øjenhøjde med deres kunder. Der skal vi ikke hen."

Vil gå fra 20 til 30 ansatte

Han fortæller, at han nu har organiseret Datapro i en struktur, hvor de nuværende fire teams kan skaleres op til flere efterhånden, som der bliver behov for det. Og det er den, fordi forretningen har ændret sig mere i retningen af projektsalg.

"Vores samlede omsætning på Microsoft er den samme. Men antallet af licenssalg er gået ned. Det handler om, at varen skal leveres efterfølgende. Og jeg kan ikke gå ud med min sælger og sælge projekter, hvis jeg ikke har nogen til at levere," siger Brian Atli Andersen og nævner det som en af forklaringerne på, at Datapro har haft fokus på at omorganisere virksomheden og flytte til større lokaler

"Vi er et vanskeligt sted, hvor vi har været nødt til at organisere os mere for at blive større.  Med den struktur vi har nu, kan vi gøre det uden at knække nakken," siger han.

Derfor trykker han også på speederen nu. Siden regnskabet blev aflagt er Datapro vokset fra omkring 20 til nu 23 ansatte. Inden han offentliggør næste regnskab regner han med at gøre sin stab endnu større.

"Vi skal have flere ansatte. Vi er 23 nu og får snart nummer 24. Jeg håber, at vi om et år er 30 mand. Det må du godt hænge mig op," siger Brian Atli Andersen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Atomic Software ApS
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Brand din forretning og skab nye leads med Microsoft Dynamics 365 til marketing

Vidste du, at Microsoft Dynamics også byder på stærk funktionalitet til marketingafdelingen? På kun 1 1/2 time inspirerer vi dig til, hvordan du kan bruge Dynamics 365 Marketing til at brande din forretning og skabe nye leads.

17. maj 2021 | Læs mere


Vælg den rigtige infrastruktur og it-arkitektur

Få indblik i, hvordan du kan sikre sammenhæng og overblik i et it-landksab, der konstant ændres. Dette kan blandt andet gøres med de rette strategisk og teknologiske vlag, så effektiviteten, stabiliteten og sikkerheden opretholdes. Den rigtige infrastruktur og it-arkitektur kan uden tvivl hjælpe dig med at skabe overblikket over dit it-landskab.

18. maj 2021 | Læs mere


Digital transformation og innovation: Inspiration til digitale succeshistorier

Kom ind bag facaden hos nogle af Danmarks bedste it-folk, og lær hvordan de arbejder med digital transformation og innovation. Du får muligheden for at høre, hvordan du kan bruge den nye teknologi til at få etableret det mest effektive udviklings- og innovationsmilø.

19. maj 2021 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Sikkerhedsekspert: Derfor har Colonial været nødt til at betale hackere ransomware på 30 millioner kroner - vil sagtens kunne ske i Danmark
Interview: Hvorfor har mægtige Colonial Pipeline valgt at betale ransomware til hackere trods anbefalinger fra myndigheder og sikkerhedsmiljøet? "Det er ikke helt sort og hvidt," siger sikkerheds-ekspert Leif Jensen fra Eset.
Computerworld
Nye informationer om det største iPhone-hack nogensinde ser dagens lys: 128 millioner brugere blev ramt
Hidtil hemmeligholdte detaljer om verdens største iPhone-hack er kommet frem under retssagen mellem Apple og Epic Games. 128 millioner brugere blev ramt, og mere end 4.000 apps blev inficeret. Se detaljerne her.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
Eva Berneke stopper som topchef i KMD og flytter til Paris: Her er KMD's nye topchef
Efter syv år på posten som topchef for KMD forlader Eva Berneke selskabet. Nu flytter hun med familien til Paris, hvor hun vil fortsætte sit bestyrelsesarbejde. KMD har allerede afløser på plads.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.