Labtech Data byder små forhandlere op til dans

Et beskedent overskud til Labtech Data vækker både glæde og ærgrelse. - Jeg havde gerne set et bedre resultat, for vi vil gerne vækste yderligere, siger Labtech Datas ejer Frank Andersen.

Artikel top billede

I en tid hvor små forhandlere kæmper hårdt for overlevelse, øjner Labtech Datas ejer Frank Andersen gode muligheder for at ekspandere.

Af den grund ærgrer det ham »kun« at komme ud af 2010/11 med et resultat før skat på 272.000 kroner mod 587.000 året før. Bruttofortjenesten er dog vokset svagt fra 3,4 til 3,5 millioner kroner.

»Jeg havde gerne set et bedre resultat, for vi vil gerne vækste yderligere, og når vi ikke laver flere penge, er det svært at vokse i det tempo, vi gerne vil. Men på den anden side er det ok at komme ud med et plus i disse tider,« lyder det fra Labtech Datas ejer Frank Andersen og forklarer, at tilbagegangen i resultatet blandt andet skyldes en række sygemeldinger.

»Det har selvfølgelig gjort, at vi har måttet dække ind. Men når det er sagt, har vi åbnet en butik mere,« siger han med henvisning til åbningen af Labtech Data i Hobro i april sidste år.

Det beskedne resultat holder ham dog ikke tilbage fra tanken om at åbne endnu en butik i år, og han byder gerne andre forhandlere op til dans.

»Der findes mange små byer i Nordjylland, hvor der findes dygtige forhandlere, som jeg gerne vil snakke med. Nå vi bliver flere, kan vi mere. Fremfor man er en lille bolsjebiks, hvor man selv skal tæve bogholderen, hvis han kommer for sent. For det er træls« siger han.

Han er dog umiddelbart meget varm på ideen om at åbne endnu en butik i Aalborg, hvor der allerede ligger to Labtech Data-butikker.

»Det kunne for eksempel være ude i nærheden af den nye Elgiganten. Jeg kunne så håbe, at der blev solgt så meget, at der var brug for en masse service,« siger han og tilføjer:

»For når det regner på præsten, drypper det jo på degnen.«

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

    Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil