Tech Data storsatser på Apple

Stor efterspørgsel på alle varer med et Apple-logo har fået distributørens svenske afdeling til at åbne særlig Apple webbutik. Også planer om dansk version.

Artikel top billede

Tilbehør til Apple-produkter er så stor en succes, at Tech Datas svenske afdeling nu tager konsekvensen og åbner et særskilt site i sin webshop udelukkende med Apple-produkter og tilbehør. På den måde vil Tech Data gøre det lettere for forhandlere at få overblik og adgang til varerne.

Johan Larsson, leverandøransvarlig for Apple hos Tech Data i Sverige, fortæller til svenske it24, at efterspørgslen på Apple er kraftigt stigende ikke mindst når det gælder periferiudstyr og tilbehør.

»Vi sælger for eksempel 3,6 stykker tilbehør for hver solgt Ipad, så vi vil gerne hjælpe forhandlerne med at finde ud af, hvilket tilbehør de skal sælge. Det er målet med det her at gøre det lettere for forhandlerne,« siger Johan Larsson, som fortæller, at den første udgave af Tech Datas særlige Apple-site omfatter i alt 14 tilbehørsproducenter.

»Vi har allerede hørt fra forhandlere fra både retail og B2B, som roser initiativet,« siger han.

En anden del af distributørens Apple-satsning er en særlig konfigurationstjeneste for Ipads til erhvervskunder, hvor Tech Data både pakker produkterne med tilbehør efter forhandlerens ønsker og skræddersyr opsætningen.

Hos Tech Data i Danmark er man også på vej med en Apple-webshop på linie med den svenske. Men ifølge den danske salgsdirektør Joen Rosenmeier er der endnu ikke fastlagt nogen startdato.

»Det svenske setup ser rigtig fornuftigt ud, og vi arbejder med tilsvarende planer her i Danmark, hvor vi også oplever en enorm efterspørgsel efter de her periferi-produkter til Apples produkter. Men det er endnu uvist, hvornår vi går i luften,« siger Joen Rosenmeier.

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job