Artikel top billede

Der mangler 55 millioner kroner i SHGs konkursbo

Trods udlodning mangler kreditorerne stadig tocifret millionbeløb i konkursboet efter onlineforhandleren SHG.dk

Der ligger gæld på 55 millioner kroner tilbage i konkursboet efter onlineforhandleren Shg.dk, hvor kurator nu har stævnet den tidligere ledelse bestående af Thomas Falborg, Per Nielsen og bestyrelsesformand Henrik Garlik Jensen i håb om at kunne inddrive noget af gælden.

I alt har kreditorerne anmeldt krav på 62 millioner kroner til konkursboet

"Det er krav vi har efterprøvet og godkendt," forklarer advokat Camilla Toftegaard, der sidder med konkursboet hos kurator.

De samlede tilbageværende gæld er dog noget mindre; nemlig 55 millioner kroner.

"Der er udloddet cirka 7 millioner a conto til kreditorerne. Resten af pengene mangler vi," siger Camilla Toftegaard til CRN.

Netop den tilbageværende gæld på 55 millioner kroner er årsagen til at konkursboet har stævnet den tidligere ledelse i SHG.dk.

"Vi vil forsøge at gøre dem personligt ansvarlige, så vi kan inddrive en del af gælden fra dem," lyder det fra Camilla Toftegaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere