Artikel top billede

Klippekorts-ordning sikrer loyale kunder i Lemvig Data

En nyansættelse gjorde årsresultatet lidt mindre i Lemvig Data. Men forhandlerens klippekorts-ordning sikrer loyale kunder og gør, at CBC-forhandleren allerede nu er foran tallene fra sidste år.

En nyansættelse, flytning til nye lokaler og et par mistede ordrer har kostet 300.000 på bundlinjen hos Lemvig Data, som i sit seneste regnskab kommer ud med et overskud på godt en halv million kroner før skat.

Alligevel er direktør Preben Hove-Nyborg tilfreds med regnskabet og ikke mindst med, hvordan 2012 indtil videre skrider frem.

"Lige i øjeblikket ligger vi et godt stykke foran tallene fra sidste år," siger Preben Hove-Nyborg.

En del af den succes skal tilskrives den klippekorts-ordning, forhandleren opererer med.

Lemvig Data sælger klippekort på 10, 20 eller 30 timers konsulenttjeneste til virksomheder, som så kan "klippe" timerne, efterhånden som der er brug for dem.

Og denne metode har vist sig meget bedre for Lemvig Data end de abonnementsordninger, man før tilbød.

"Vi har forsøgt at sælge abonnementsordninger med faste priser, men det er svært herovre. Folk vil gerne betale for det, de faktisk får, og det vil jeg jo også selv," siger Preben Hove-Nyborg og fortsætter:

"Vi har rigtig stor succes med klippekortene. Kunderne får lidt rabat, og vi får nogle gode, loyale kunder. Administrativt er det også meget nemmere at skrive det på klippekortet i stedet for at sende dem en regning for et kvarter eller 20 minutters arbejde."  

Lemvig Data har ført klippekorts-ordningen siden august 2011. Idéen har de lånt fra CBC-kollegaen EDB Centret i Holstebro.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere