Klippekorts-ordning sikrer loyale kunder i Lemvig Data

En nyansættelse gjorde årsresultatet lidt mindre i Lemvig Data. Men forhandlerens klippekorts-ordning sikrer loyale kunder og gør, at CBC-forhandleren allerede nu er foran tallene fra sidste år.

Artikel top billede

En nyansættelse, flytning til nye lokaler og et par mistede ordrer har kostet 300.000 på bundlinjen hos Lemvig Data, som i sit seneste regnskab kommer ud med et overskud på godt en halv million kroner før skat.

Alligevel er direktør Preben Hove-Nyborg tilfreds med regnskabet og ikke mindst med, hvordan 2012 indtil videre skrider frem.

"Lige i øjeblikket ligger vi et godt stykke foran tallene fra sidste år," siger Preben Hove-Nyborg.

En del af den succes skal tilskrives den klippekorts-ordning, forhandleren opererer med.

Lemvig Data sælger klippekort på 10, 20 eller 30 timers konsulenttjeneste til virksomheder, som så kan "klippe" timerne, efterhånden som der er brug for dem.

Og denne metode har vist sig meget bedre for Lemvig Data end de abonnementsordninger, man før tilbød.

"Vi har forsøgt at sælge abonnementsordninger med faste priser, men det er svært herovre. Folk vil gerne betale for det, de faktisk får, og det vil jeg jo også selv," siger Preben Hove-Nyborg og fortsætter:

"Vi har rigtig stor succes med klippekortene. Kunderne får lidt rabat, og vi får nogle gode, loyale kunder. Administrativt er det også meget nemmere at skrive det på klippekortet i stedet for at sende dem en regning for et kvarter eller 20 minutters arbejde."  

Lemvig Data har ført klippekorts-ordningen siden august 2011. Idéen har de lånt fra CBC-kollegaen EDB Centret i Holstebro.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S