Dustin har taget en beslutning, og gjort selskabets markedsdirektør Stefan von Stein til ny nordisk direktør for Dustin Home, skriver CRNs svenske søstermedie it24.
"Min opgave som nordisk chef er at se på, hvad man kan gøre for at øge væksten i selskabet," siger Stefan von Stein til it24.
Helt konkret bliver Dustin Home skilt ud fra resten af Dustin-butikken og skal fremover agere som et selvstændig forretningsområde for Dustin med eget budget
Hidtil har det ifølge Stefan von Stein været sådan, at Dustin Home også var de enkelte landechefers ansvar, hvilket har betydet, at Dustin Home ikke har fået den opmærksomhed, som forretningen i følge ham fortjener.
I 2011 var omsætningen i Dustin Home på knap 700 millioner kroner - heraf kom langt de fleste fra Dustin Home i Sverige, som med en omsætning på 420 millioner kroner stod for mere end 60 procent af privatomsætningen. Dustin havde samlet en omsætning på knap 3,8 milliarder kroner i 2011.
Med den nye nordiske organisation, vil Stefan von Stein derfor i højere grad fokusere på de private forbrugere.
"Blandt andet skal vi se på, om Dustin Home skal ligne Dustin fuldstændigt, eller om butikken skal se helt anderledes ud. For eksempel kan det godt være, at Dustin Home skal sælge andre produkter end Dustin," siger Stefan von Stein til it24.
Han fortæller at han satser på at have en ny køreplan klar for Dustin Home, når selskabet starter på et nyt finansår til september.
Derefter er det "bare at få alle med på vognen og give den gas", slår han fast overfor it24.