Skylinekonkurs giver kundebøvl i Sindal

Tommy Høj er ked af Skyline-konkurs: Vi har ikke rigtig noget alternativ at tilbyde, siger Sindal-forhandleren.

Artikel top billede

Kunderne ringede i jævnt tempo til Sindal-forhandleren Høj Data tirsdag, da Skyline lukkede selskabets bredbånd ned. Kunderne ville lige at sikre sig, at de blev flyttet til andre udbydere. Sindal-forhandleren har nemlig solgt rigtig mange Skyline-abonnementer.

Direktør Tommy Høj lægger da heller ikke skjul på, at han er ked af, at Skyline er gået konkurs. For ham har det nemlig været en rigtig god forretning at sælge selskabets bredbåndsabonnementer.

"Da det gik godt, var det da 10.000 kroner hver måned vi fik, for bare at sælge abonnementer," fortæller han og fortsætter:

"Men det nytter jo ikke at græde snot. Nu må vi jo så hjælpe vores kunder over til andre udbydere. Sådan lidt galgenhumoristisk, kan man sige, at vi nu kan sælge til de samme kunder to gange."

Faktum er dog, at Tommy Høj står med en række kunder, som han i dag ikke kan tilbyde en tilfredsstillende bredbåndsløsning til.

"Vi har ikke rigtig noget alternativ. Vi har net-1, men det erstatter ikke Skyline. Der er ikke nogen lignende produkter," siger Tommy Høj, som fortæller at det især er sommerhusejere og landmænd, som han har solgt Skyline-abonnementer til.

Netop fordi der ikke er noget reelt alternativ til Skyline i tyndtbefolkede områder som Nordjylland, er Tommy Høj ked af, at Skyline er gået ud af markedet.

"Nu må vi jo arbejde med de skud, vi har til rådighed. Vi kan sælge Net-1 og dansk net, som tilbyder en ADSL-løsning. Men jeg havde nu gerne set , at der var nogen, der havde købt Skyline, så vi kunne køre videre. Men det er jo nok en forældet teknologi," sukker Tommy Høj.

Læs videre:

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S