Skylinekonkurs giver kundebøvl i Sindal

Tommy Høj er ked af Skyline-konkurs: Vi har ikke rigtig noget alternativ at tilbyde, siger Sindal-forhandleren.

Artikel top billede

Kunderne ringede i jævnt tempo til Sindal-forhandleren Høj Data tirsdag, da Skyline lukkede selskabets bredbånd ned. Kunderne ville lige at sikre sig, at de blev flyttet til andre udbydere. Sindal-forhandleren har nemlig solgt rigtig mange Skyline-abonnementer.

Direktør Tommy Høj lægger da heller ikke skjul på, at han er ked af, at Skyline er gået konkurs. For ham har det nemlig været en rigtig god forretning at sælge selskabets bredbåndsabonnementer.

"Da det gik godt, var det da 10.000 kroner hver måned vi fik, for bare at sælge abonnementer," fortæller han og fortsætter:

"Men det nytter jo ikke at græde snot. Nu må vi jo så hjælpe vores kunder over til andre udbydere. Sådan lidt galgenhumoristisk, kan man sige, at vi nu kan sælge til de samme kunder to gange."

Faktum er dog, at Tommy Høj står med en række kunder, som han i dag ikke kan tilbyde en tilfredsstillende bredbåndsløsning til.

"Vi har ikke rigtig noget alternativ. Vi har net-1, men det erstatter ikke Skyline. Der er ikke nogen lignende produkter," siger Tommy Høj, som fortæller at det især er sommerhusejere og landmænd, som han har solgt Skyline-abonnementer til.

Netop fordi der ikke er noget reelt alternativ til Skyline i tyndtbefolkede områder som Nordjylland, er Tommy Høj ked af, at Skyline er gået ud af markedet.

"Nu må vi jo arbejde med de skud, vi har til rådighed. Vi kan sælge Net-1 og dansk net, som tilbyder en ADSL-løsning. Men jeg havde nu gerne set , at der var nogen, der havde købt Skyline, så vi kunne køre videre. Men det er jo nok en forældet teknologi," sukker Tommy Høj.

Læs videre:

Annonceindlæg fra NetNordic

De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job