"Jeg håber, at de mindre forhandlere udnytter den oplagte mulighed for at slå på tromme for de løsninger, som vi sælger."
Ordene kommer fra Microsofts danske partner- og marketingchef for consumerprodukter, Henrik Baunsgaard, som altså bestemt ikke mener, at mersalget til skoleelever og især studerende i sensommeren er forbeholdt de store retailkæder.
"Jeg er jo selv forbruger og sidder og ser på de reklamer, der kommer ind ad døren fra de store retailere. Men som producent er vi ude og annoncere bredt til forbrugerne, og det gør vi også for at støtte op om de mindre forhandlere," siger Henrik Baunsgaard, som i øvrigt gør meget ud af, at Microsoft på retailsiden er meget mere end bare Windows og Officepakken.
Han bekræfter samtidig, at markedet de senere år har ændret sig, så august og september står for en stadig stigende andel af ikke bare retailsalget, men af det samlede salg hen over året.
"Pc-salget i tredje kvartal er på vej til at overhale Q4 som en af de væsentligste perioder af året," siger Henrik Baunsgaard.