Telekæden ser lyst på fremtiden

Telekoncernen har to hårde år bag sig med betydelige underskud på bundlinjen. Det får nogle til at spørge, om vi nærmer os enden på Telekæden? Svaret er nej, da CRN spørger koncerndirektør Rolf Ovesen.

Artikel top billede

På godt og vel et år har Telekæden mistet størstedelen af de operatører, kæden samarbejdede med. Koncernen kom ud af 2011 med et underskud på omkring 1,5 millioner kroner. Alt dette til trods er direktør Rolf Ovesen optimistisk omkring kædens fremtid.

"Vi har ikke brugt tid på at være irriterede over de opsagte operatøraftaler. Vi har i stedet brugt et år på at tænke os om og få skabt vores egen fremtid. Og i dag ser vi rigtig lyst på fremtiden," bedyrer Rolf Ovesen til CRN.

Han lægger dog ikke skjul på, at de ophørte operatøraftaler har påvirket tallene i regnskabet, men fortæller, at de afsluttede samarbejder også har givet anledning til nogle positive ændringer i selskabet.

"Vi besluttede at fokusere på vores egne abonnementer og har derfor reetableret hele virksomheden, opsagt vores sidste operatør og lavet vores egen service-provider-aftale. Så vi er godt på vej igen," hævder Rolf Ovesen og fortsætter:

"Vi har holdt vores ordinæraktionærmøde, hvor aktionærerne var helt rolige og trygge ved der, hvor vi er og er på vej hen."

Og trods de seneste to års store underskud har kæden stadig en egenkapital på godt og vel 6,5 millioner kroner.

Desuden fortæller Rolf Ovesen, at Telekæden siden september har fået 18 nye forhandlere og tre nye erhvervscentre. Yderligere begynder flere Click- og Photocare-forretninger også at sælge Telekædens produkter.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension