edgemo: Mennesker handler med mennesker

Fra edgemos hjemmeside er der linket direkte til de enkelte medarbejderes LinkedIn-profiler for at kunderne kan lære medarbejderne at kende.

Artikel top billede

Det er ikke et krav, at de ansatte skal have en LinkedIn-profil, men edgemo opfordrer til det og vil også meget gerne have lov til at linke til den.

"Vi mener, det er vigtigt, at folk kan se, hvad vi er for nogle mennesker i virksomheden," siger marketingschef Mette Hylander.

Hun forklarer, at kunder ofte har oplevelsen af at handle med en specifik medarbejder og ikke virksomheden, hvorfor det kan være vigtigt for kunden at kende vedkommende en smule.

"Det er jo egentlig en lidt underlig mekanisme, men det giver en anden fornemmelse at få sat ansigt og baggrund på de mennesker, vi handler med," siger hun og tilføjer:

"Da vi er en konsulentvirksomhed, giver det om muligt endnu mere mening, da det netop er vores medarbejdere, vi 'sælger'."

Netværk er et godt salgspunkt

I konsulentbranchen er tidligere erfaringer og diverse certificeringer som bekendt afgørende for, om du som kunde ønsker, at en bestemt virksomhed eller konsulent skal løse din specifikke opgave.

Her mener Mette Hylander, at LinkedIn er et godt medie, da det linker certificeringer og erfaring med netværk og anbefaliner.

"I dag handler det meget om det netværk, vi omgiver os af. På LinkedIn kan du både se, hvilke certificeringer de enkelte medarbejdere har, hvad de har lavet før, og hvem de kender," siger hun og uddyber:

"Det kunne jo være, at han kender nogle af de samme mennesker som dig. Det er en blåstempling, hvis der er nogle mennesker, du selv bryder dig om og stoler på, som han også kender."

Vi prøver os frem

Mette Hylander tror på, at de sociale medier kan bruges til mere end en kobling til medarbejdernes LinkedIn-profiler. 

"Jeg tror, slet ikke vi bruger de sociale medier i det omfang, vi kommer til senere. Men vi må også erkende, at vi har den størrelse, vi har. Mange elektroniske platforme kræver en masse manpower at vedligeholde. Der er ikke noget ved at have et socialt medie, som er dødt," siger hun til CRN.

Og netop fordi ikke alle tiltag er lige så håndterbare som links på hjemmesiden til et par LinkedIn-profiler, forsøger edgemo i øjeblikket at finde en mellemvej, hvor indsatsen opvejes af udbyttet.

"Vi er lidt på forsøgsbasis med en LinkedIn-gruppe, og vi er oprettet som virksomhed på LinkedIn," fortæller Mette Hylander.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S