edgemo: Mennesker handler med mennesker

Fra edgemos hjemmeside er der linket direkte til de enkelte medarbejderes LinkedIn-profiler for at kunderne kan lære medarbejderne at kende.

Artikel top billede

Det er ikke et krav, at de ansatte skal have en LinkedIn-profil, men edgemo opfordrer til det og vil også meget gerne have lov til at linke til den.

"Vi mener, det er vigtigt, at folk kan se, hvad vi er for nogle mennesker i virksomheden," siger marketingschef Mette Hylander.

Hun forklarer, at kunder ofte har oplevelsen af at handle med en specifik medarbejder og ikke virksomheden, hvorfor det kan være vigtigt for kunden at kende vedkommende en smule.

"Det er jo egentlig en lidt underlig mekanisme, men det giver en anden fornemmelse at få sat ansigt og baggrund på de mennesker, vi handler med," siger hun og tilføjer:

"Da vi er en konsulentvirksomhed, giver det om muligt endnu mere mening, da det netop er vores medarbejdere, vi 'sælger'."

Netværk er et godt salgspunkt

I konsulentbranchen er tidligere erfaringer og diverse certificeringer som bekendt afgørende for, om du som kunde ønsker, at en bestemt virksomhed eller konsulent skal løse din specifikke opgave.

Her mener Mette Hylander, at LinkedIn er et godt medie, da det linker certificeringer og erfaring med netværk og anbefaliner.

"I dag handler det meget om det netværk, vi omgiver os af. På LinkedIn kan du både se, hvilke certificeringer de enkelte medarbejdere har, hvad de har lavet før, og hvem de kender," siger hun og uddyber:

"Det kunne jo være, at han kender nogle af de samme mennesker som dig. Det er en blåstempling, hvis der er nogle mennesker, du selv bryder dig om og stoler på, som han også kender."

Vi prøver os frem

Mette Hylander tror på, at de sociale medier kan bruges til mere end en kobling til medarbejdernes LinkedIn-profiler. 

"Jeg tror, slet ikke vi bruger de sociale medier i det omfang, vi kommer til senere. Men vi må også erkende, at vi har den størrelse, vi har. Mange elektroniske platforme kræver en masse manpower at vedligeholde. Der er ikke noget ved at have et socialt medie, som er dødt," siger hun til CRN.

Og netop fordi ikke alle tiltag er lige så håndterbare som links på hjemmesiden til et par LinkedIn-profiler, forsøger edgemo i øjeblikket at finde en mellemvej, hvor indsatsen opvejes af udbyttet.

"Vi er lidt på forsøgsbasis med en LinkedIn-gruppe, og vi er oprettet som virksomhed på LinkedIn," fortæller Mette Hylander.

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S